Nekoliko dana na društvenoj mreži „Fejsbuk“ građani Bečeja izražavali su nezadovoljstvo zbog rupe na putu u Zelenoj, ispred „Erste banke“. Danas je na nalog Direkcije za izgradnju Bečej taj deo puta popunjen, a problem, prema svemu sudeći, makar privremeno rešen.
Na loše stanje tog dela ulice i pitanje bezbednosti učesnika u saobraćaju ukazao je Bečejac Zoran Sarajlija 9. februara na „Fejsbuku“. On je putem društvene mreže pozvao nadležne da reše taj problem, naglasivši da će, ako treba, za tu svrhu sam obezbediti i novac i okupiti ljudstvo. Na njegovu inicijativu reagovalo je 150ak naših sugrađana, te je bilo pitanje dana kada će građani sami izaći i zakrpiti rupu na putu.
Prema rečima direktora Direkcije za izgradnju Bečej Gorana Matića za popunjavanje rupe u Zelenoj čekalo se samo lepo vreme. Kako kaže, ista je bila popunjava i pre 15 dana, ali se ponovo stvorila zbog, kako je rekao, padavina i soli, koja je bačena proteklih dana zbog snega i leda. Ovakvih i sličnih problema ima i na ostalim saobraćajnicama u opštini, a Matić najavljuje uskoro još krpljenja na bečejskim ulicama.
– Čim vremenske prilike dozvole uradićemo preventivno krpljenje rupa, a kada za to dođe vreme uradićemo i krpljene rupa kao i svake godine, najavio je direktor bečejske Direkcije za izgradnju.
USKORO NOVI SERVIS ZA GRAĐANE U BEČEJU
Predsednik Bečejskog udruženja mladih Aleksandar Đekić kaže da je na Zoranovu inicijativu reagovao veliki broj inače pasivnih Bečejaca i najavio da BUM sprema servis koji će pomoći sugrađanima u rešavanju raznih problema koji ih svakodnevno pogađaju.
– BUM razvija android aplikaciju za mobilne telefone koju će naši sugrađani moći instalirati sa Gugl stora. Aplikacija će omogućiti jednostavnu komunikaciju sa nadležnim službama, jer sugrađani često i ne znaju kome i kako da se obrate zbog rešavanja nekog lokalnog problema. Servis će raditi 24 časa dnevno i vrlo je jednostavan. Pokušaću da uprošćeno da objasnim, ako šetate gradom i uočite neki problem, na primer vidite rupu na putu, pse lutalice, nepropisno parkiranje, oštećenu klupu, neispravnu rasvetu, divlju deponiju… aktivirate aplikaciju na telefonu i pomoću gps-a odredite lokaciju na mapi opštine, zatim fotografišete situaciju, opišete u par rečenica problem i pošaljete anonimno ili sa potpisom. Nakon toga vaša prijava se prosleđuje nadležnim organima i pojavljuje se na našem sajtu, gde će svi biti u mogućnosti da prate dalji razvoj situacije. Očekujemo da ćemo pomoću nje mobilisati zajednicu i nadamo se da će se našim sugrađanima dopasti i da će je aktivno koristiti.
Kako Aleksandar Đekić navodi, sličnu ideju ovoj su videli da se uspešno primenjuje u drugim državama još 2012. godine na Tech Kampu u Sarajevu, koji je okupio 150 prestavnika civilnog društva i stručnjake iz oblasti tehnologije, sa ciljem upoznavanja sa alatkama koje mogu pomoći u rešavanju društvenih pitanja.
– Osim ovog, BUM razvija još jedan servis vezan za kontrolu javnih finansija na nivou pokrajine za koji očekujemo da će biti svojevrstan „BUM“ jer do sada takav servis nigde nije viđen. Trebalo nam je 2 godine da obezbedimo finansiranje ovih naših ideja, a ne bismo ni uspeli u tome bez podrške Ulof Palme internacionalnog centra iz Švedske koji finansira naš projekat, zaključio je Đekić.