Državna revizorska institucija je, kontrolišući opštinu Novi Bečej za poslovanje u 2015. godini, radili i kontrolu Mesne zajednice Novi Bečej. Epilog te kontrole su evidentirane nepravilnosti koje se nalaze u izveštaju, ali i prekršajna prijava za predsednika Saveta MZ. Međutim, očigledno je da su greške pravile i druge mesne zajednice, jer su svi predsednici saveta MZ u novobečejskoj opštini dobili prijave za poslovanje i trošenje para građana u 2015. godini.
U kratkom serijalu predstavljamo značajne nepravilnosti koje je DRI utvrdila:
Naknade članovima upravnih, nadzornih odbora i komisija (423591) su evidentirane u iznosu od 933 hiljade dinara a čine ih rashodi naknade za prisustvo sednicama Saveta Mesne zajednice Novi Bečej (16 članova Saveta) sa pripadajućim porezima i socijalnim doprinosima. Rashod naknade za prisustvo sednicama Saveta Mesne zajednice Novi Bečej vršen je na osnovu rekapitulacije. Pravo na naknadu za prisustvo sednicama Saveta Mesne zajednice uređeno je Odlukom broj: 2-40/2015 od 16.01.2015. godine.
Reprezentacija (423711) je evidentirana u ukupnom iznosu od 267 hiljada dinara a sastoji se od rashoda nabavke dobara za potrebe reprezentacije i za sekretarske usluge. U postupku revizije nije predočen akt kojim se uređuje korišćenje reprezentacije. Rashodi reprezentacije izvršavani su na osnovu faktura dobavljača za isporučena dobra i pružene ugostiteljske usluge.
Na osnovu revizije utvrđeno je sledeće:
Mesna zajednica Novi Bečej izvršila je rashod nabavke dobara korišćenih za potrebe reprezentacije u iznosu od 217 hiljada dinara bez prethodno preuzete obaveze zaključivanjem ugovora i nije pružen dokaz o tome da je obezbeđena konkurencija i da ugovorena cena nije veća od uporedive tržišne cene što je suprotno odredbi člana 39. stav 3. Zakona o javnim nabavkama. Na taj način postupljeno je suprotno članu 56. stav 4. Zakona o budžetskom sistemu.
Evidentiranjem rashoda za sekretarske usluge za mesec avgust 2015. godine na sintetičkom kontu 423700 Reprezentacija u iznosu od 50 hiljada dinara isti nije pravilno evidentiran, tako da su rashodi na sintetičkom kontu 423700 Reprezentacija precenjeni za iznos od 50 hiljada dinara dok su rashodi na sintetičkom kontu 423100 Administrativne usluge potcenjeni za isti iznos, što nije u skladu sa članom 9. stav 2. Uredbe o budžetskom računovodstvu.
Manje su iskazani rashodi na grupi konta 423-Usluge po ugovoru za 291 hiljadu dinara, kao što je objašnjeno kod tačke 2.1.2.5. Specijalizovane usluge, grupa – 424000.
Rizik
– Ukoliko se ugovori ne dodeljuju u postupku javne nabavke, odnosno ne obezbeđuje konkurencija i da ugovorena cena nije veća od uporedive tržišne cene za nabavke na koje se ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama postoji rizik da će se dobra, usluge ili radovi plaćati više od cene koja bi se postigla u postupku javne nabavke. Preporučujemo odgovornim licima Mesne zajednice Novi Bečej da se obaveze preuzimaju na osnovu pisanih ugovora, kao i da obezbeđuju konkurenciju i da ugovorena cena nije veća od uporedive tržišne cene za nabavke na koje se ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama, navode iz DRI.
Nastavak sledi.
Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva. Medijski sadržaj nastao je u okviru projekta „Stvarno važno: Informisanjem do ostvarivanja javnog interesa u opštini Novi Bečej“, koji sufinansira opština Novi Bečej