Tridesetak učenika Gimnazije Bečej provelo je prošlu (10. februar) noć u školi. Danas nije bilo nastave, a sednica Školskog odbora zakazana je za 16 sati.
Školski odbor nije juče ovlastio direktora Gimnazije Bečej Miodraga Basarića da preda ključeve učenicima koju su inicirali blokadu gimnazije. Naime, učenički plenum je juče izglasao blokadu nastave, te su od direktora škole tražili ključeve.
Na jučerašnjem đačkom plenumu 112 učenika je bilo za blokadu. Gimnaziju Bečej pohađa ukupno 339.
Prema rečima direktora Gimnazije Bečej, kolektiv je jednoglasno bio protiv blokade škole, odnosno blokade nastave, pritom pružajući svu podršku i razumevanje za aktivnosti đačkog parlamenta, iako su svesni da su škola koja može da izgubi odeljenje i time i egzistenciju u budućnosti.
-Davali smo im svu slobodu izbora i izražavanja, da realizuju aktivnosti, samo da ne zabrane drugima koji žele da pohađaju školu, a kojih je većina i roditelja, pogotovo maloletne dece, da im se to ne zabranjuje i većina je profesora koja želi da radi, da im se to ne zabranuje. Oni rade sve slobodno kako su radili do sada, bez toga da da ih mi nešto sprečavamo, osuđujemo, napadamo. Pokušavali smo da gajimo demokratski odnos i svaki put predstavnici đačkog parlamenta da budu prisutni na Nastavničkom veću, gde su i nastavnici i svi rekli šta imaju da kažu. Gledali smo da se držimo toga, međutim, oni su prešli tu crtu, rekao je Basarić.
Kako je objasnio, agresivno su tražili ključ, njih 40, 50 učenika.
– Vikali su moje ime, direktora, lupali na vrata i tražili da im se preda ključ, na šta sam ja rekao da će biti sazvan školski odbor, jer ja, kao direktor, ne mogu to da učinim. Školski odbor je jednoglasno doneo odluku da ja ne smem da dam ključeve. Nađen je kompromis, tako što sam ovlastio jednog profesora škole da ključeve on preuzme i da bude sa decom tokom noći, on i profesori koji su želeli. Niti su izbačeni iz škole, niti im je zaključana škola, niti su noćas bili u hladnom ili bilo kako da se osećala presija. Dakle, oni su slobodno boravili u školi do jutra, navodi Basarić.
On tvrdi da kolektiv škole i on ne postupaju ni protiv koga, već rade u interesu škole i drugih učenika koji nisu za blokadu.
– To nije atak na plenum, niti na neke odluke, nego je naša obaveza da mi utvrdimo da li maloletna deca, odnosno njihovi roditelji koji jedini odgovaraju za njih, imaju pravo glasa, jesu za tu blokadu. Kada prikupimo sve te statističke podatke, školski odbor će izaći u javnost sa tim. Zamolili smo decu koja ne učestvuju u bojkotu ne dolaze danas u školu kako bi se izbegla gužva i mogući incidenti. Nama je bezbednost i zdravlje dece na prvom mestu, to je i bilo i ostaće, rekao je direktor škole Miodrag Basarić.
Sednica Školskog odbora je danas u 16 sati, gde će se doneti zaključci.
Da li će biti nastave, to nije za sad izvesno izvesno.
Basarić kaže da ne vidi demokratki pečat u tome da 50 dece viče, napada direktora i agresivno traži ključeve.
-Posle 18, 19 godina koliko sam direktor ovo je najveće poniženje koje sam doživeo, ne lično samo mene, već gimnazije kao institucije koja obeležava 100 godina postojanja, istakao je Basarić.
Učenici Gimnazije u blokadi: Školski odbor da podrži našu odluku, profesori da se pridruže
Na jučerašnjem plenumu učenici Gimnazije Bečej izglasali su blokadu nastave, koja, kako su naveli u saopštenju, ne podrazumeva potpunu obustavu rada škole.
U školi smo, samo nemamo nastavu i umesto nje samoinicijativno organizujemo aktivnosti, navodi se u saopštenju učenika u blokadi.
Oni dodaju da je svim zaposlenima omogućen pristup školi.
-Apsurdno nam je da to uopšte treba da se naglasi, jer nam ni na kraju pameti nije bila odluka da profesorima, direktoru i nenastavnom osoblju onemogućimo pristup školi. Iako nam se mišljenja razlikuju, podrazumeva se da svi koji ne misle isto kao mi zaslužuju poštovanje sa naše strane, prvenstveno zato što su stariji, a pogotovo jer su to naši profesori, koji predstavljaju stub jednog društva, navodi se u saopštenju objavljenom dan nakon provedene noći u školi.
Oni se, kao kolektiv ograđuju od „bilo kakvih uvreda i neprikladnih komentara, navodno upućenih od strane pojedinaca, određenim profesorima i direktoru“.
– Takvo ponašanje je nedopustivo i osuđujemo svaki vid seјanja razdora među učenicima u blokadi i profesora. Iako nam se mišljenja radikalno razilaze, naš cilj nije konflikt, već saradnja, a na kraju krajeva, uvrede na račun starijih, fakultetski obrazovanih ljudi, ne priliče jednom gimnazijalcu, istakli su u saopštenju.
Prema njima, škola radi, zaposlenima je omogućen pristup, samo nema nastave.
Podsetimo, iako je plenum doneo odluku o blokadi, školski odbor nije odobrio predaju ključeva. Odbor je u ovo pitanje uključio roditelje.
– Roditelji, kako je rečeno, moraju da potvrde odluke svoje maloletne dece. Našim roditeljima prosleđena je anketa u kojoj su trebali da se izjasne o tome da li podržavaju odluku svog deteta da učestvuje u nastavi ili u blokadi i pozvani su danas u školu da potpišu izjave vezane za to. Mi smo stava da je ovakav vid pokušaja diskreditovanja učeničkog plenuma u potpunosti nelegitiman, iz više razloga, počevši od toga da anketa nije bila konzistentna i da su roditelji u različitim odeljenjima dobijali različita obrazloženja o istoj, stoji u saopštenju.
Učenici se pozivaju na to da se prema konvenciji Ujedinjenih nacija o pravima deteta, koja je ratifikovana Narodne skupštine, i maloletnoj deci garantuje pravo na slobodu mišljenja, izražavanja i udruživanja.
-Ovo su samo neke od neregularnosti, a pored ova dva faktora, nije definisano da li jedan ili oba roditelja deteta imaju pravo glasa u anketi, roditelji punoletnih učenika su takođe pozvani u školu da potpišu saglasnost sa odlukom svog deteta, anketa je poslana bez da su roditelji upoznati sa kontekstom i doslovno sklopljena na način da se iznudi odluka o nastavi, a za kraj, dobili smo informaciju iz drugih srednjih škola da ovakav protokol i uključivanje školskog odbora i roditelja kod njih nije postojao, kao i da su roditelji bili u obavezi da potpišu saglasnost za prisustvo njihovog deteta na blokadi, a ne da li odobravaju ili poništavaju odluku svog deteta, navodi se u saopštenju.
Dalje se navodi da osuđuju svaki pokušaj diskreditacije odluke učeničkog plenuma od školskog odbora, „pogotovo uzimajući u obzir činjenicu da je način na koji je doneta odluka o blokadi u našoj školi bio mnogo demokratskiji od velike većine škola u Srbiji koje su stupile u blokadu“.
– Iako je većina učenika bila za blokadu već neko vreme, ova odluka je prolongirana i odlagana, u nadi da će moći da se nađe kompromis sa profesorima i školskom upravom, koji su bili protiv blokade. Na našim plenumima svi su imali pravo glasa, a ne samo maturanti, kao što je to slučaj u velikoj većini srednjih škola, učenici su imali mogućnost anonimne diskusije, kako bi se podstaklo izražavanje ličnog mišljenja kod onih koji nisu hteli da se izjasne javno i obezbeđeno je dvojezično sprovođenje plenuma, kako bi naši prijatelji iz mađarskih odeljenja mogli da se osećaju ravnopravno i kako bi se podstaklo njihovo pravo na mišljenje i izražavanje istog. Profesori koji su prisustvovali plenumu mogu sve ovo da potvrde. Iz svih ovih razloga, smatramo da je bilo kakav pokušaj da se ova odluka predstavi kao nelegitimna, prosto rečeno, sabotaža. Pozivamo školski odbor da podrži našu odluku i profesore da nam se aktivno pridruže u borbi za ispunjenje naših zahteva, kako bismo se što pre vratili na nastavu. Učenički plenum je doneo odluku o blokadi i ostaćemo istrajni u realizaciji iste, za sada do petka, a nadalje – biće kako plenum kaže.
U saopštenju podsećaju na zahteve:
Zahtevamo javno izvinjenje od gradonačelnika Kraljeva za javno targetiranje bivšeg učenika Gimnazije Nikole Plemića i ugrožavanja njegove bezbednosti.
Zahtevamo javno izvinjenje od predsednika opštine Bečej Vuka Radojavića, za javno targetiranje studenata u blokadi.
Zahtevamo od TV Bečej da poštuje novinarski kodeks i objektivno i nepristrasno obaveštava o svim događanjima u Bečeju, uključujući proteste, jer smatramo da su informacije o istim od vitalnog značaja za građane Bečeja.
Kakva je ovo zamena teza? Učenici u školu kakav plenum, kakav parlament! Hoće vladavinu prava a ne znaju šta znaci! Cista anarhija i bezobrazluk! Roditelji se pitaju takodje! Studentima svaka cast a i tu treba naći meru i smisao!