Od januara do kraja juna prošle godine registrovano je 14.738 novih vozila, a ove 9.900, što je za 32,9 odsto manje, pokazuju podaci Ministarstva unutrašnjih poslova. Najteža situacija bila je u aprilu, kada je jedva prodat četvorocifren broj automobila – 1.042.
Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin ističe za „Blic“ da je tržište malo živnulo u maju i junu, ali da je situacija i dalje problematična.
„I tržište automobila u EU je palo za oko 30 odsto. Videćemo šta nas čeka narednih meseci. Mi se nadamo i očekujemo da bi do kraja godine taj pad tržišta mogao da bude između 20 i 25 odsto u odnosu na prošlu godinu. U tom slučaju mogli bismo nekako da preživimo, bez velikih otpuštanja radnika. Slična su očekivanja i u Evropi„, naglašava Belin.
Belin navodi da su najprodavanija bila vozila „Škode“ i „Fijata“, čije se cene kreću od 10.000 do 35.000 evra. Jeftinije automobile, od 10.000 do 15.000 evra kupuju građani, a skuplje preduzeća.
„Najprodavanija je ‘Škoda’, slede ‘Fijat’, ‘Reno’, ‘Folksvagen’ i ‘Dačija’. ‘Škoda’ je na prvom mestu već dve-tri godine jer imaju široku ponudu, korektnu cenu i kvalitet, pa su i
Kako kaže, u prva dva meseca pandemije Covida-19 automobilsku industriju u Srbiji održavali su gotovo samo servisi.
„Vozila su se servisirala i tokom vanrednog stanja i s te strane i nije bilo toliko loše. Ali je tržište potpuno zamrlo, što je bilo i očekivano, s obzirom na to da potencijalni kupci novih vozila nisu hteli ništa da rizikuju. Pojedine kompanije su morale da urade optimizaciju posla, ali nije bilo velikog otpuštanja radnika. Videćemo kako će stvari da se odvijaju u novembru„, navodi Belin.