Mladi se u njima tri puta češće pojavljuju u negativnom kontekstu nego u pozitivnom. O mladima se izveštava više nego ranije, ali najviše u crnoj hronici, navodi se u analizi Krovne organizacije mladih Srbije (KOMS).
Istraživanje „Mladi u medijskom ogledalu“ objavljuje se petu godinu zaredom, sa ciljem da se utvrdi kako se mladi predstavljaju u novinama, televiziji i u drugim sredstvima informisanja, odnosno kako i koliko novinari izveštavaju o ovoj osetljivoj grupi.
Među ključnim nalazima istraživanja je i to da je broj sadržaja o mladima dvostruko veći u odnosu na prošlu godinu, pre svega zbog detaljnijeg izveštavanja o crnoj hronici i teme vakcinacije mladih, kao i da na jednu vest o aktivizmu, dođe 13 vesti iz crne hronike.
O kulturnim sadržajima za mlade i omladinskom aktivizmu izveštava se veoma retko.
Mladi se u pozitivnom kontekstu prikazuju u svakom šestom tekstu ili prilogu. Negativan kontekst je tri puta češći. Ako su mladi prikazani u negativnoj konotaciji, najčešće su predstavljeni kao nasilni, nemoralni i promiskuitetni.
Mladi su i u 2021. prikazani kao vrlo homogena grupa: prostor za mlade koji imaju invaliditet, u lošoj su materijalnoj situaciji, pripadaju manjinskoj naciji ili seksualnoj orijentaciji iznosi tek pet odsto.
Muški akteri su dvostruko zastupljeniji od ženskih u javnosti.
Mejnstrim mediji su, bez obzira na svoju uređivačku poziciju, odgovorno izveštavali o vakcinaciji mladih i podsticali je.
Omladinski portali pokazali su daleko veći senzibilitet za izveštavanje o omladinskom aktivizmu od mejnstrim medija.
Iako su najzastupljenije druge teme i formati, većina jutjuberki povremeno koristi svoje platforme kako bi progovorile o temama od šireg društvenog značaja, pre svega o rodnoj ravnopravnosti i mentalnom zdravlju.
-Imajući u vidu aktuelnu temu dodele državne pomoći mladima u iznosu od 100 evra, kao i rezultate istraživanja koji pokazuju da se mladi u medijima i u programima političkih partija ne pominju u dovoljnoj meri i na odgovarajući način, na konferenciji je najavljen monitoring izborne kampanje koji će KOMS realizovati, sa posebnim osvrtom na političku participaciju mladih i prisustvo mladih u medijima, zaključuju iz ove organizacije.
Istraživanje možete preuzeti OVDE.