Stručni žiri sa Nikom Ivančić | Foto: Arpad Šipoš
Stručni žiri sa Nikom Ivančić | Foto: Arpad Šipoš

Nagrada 9. Be:femona za najbolju monodramu jednoglasnom odlukom stručnog žirija dodeljuje se ravnopravno Niki Ivančić  za predstavu „Kabare Valeska“ u režiji Edvina Liverića i Marti Bereš za „Béres Márta one girl show“ u režija Andraša Urbana.

Nagradu publike dobila je predstava „Minhauzen“ Vilima Matule sa ocenom 4.98.

Vilim Matula | Foto: Arpad Šipoš
Vilim Matula | Foto: Arpad Šipoš

Publika je mogla da pogleda i mladog Mladena Vukovića sa monodramom „Kockar”, Јugoslava Krajnova u „Čaj sa Kublaj – kanom“ i Vesnu Tominac Matačić u „Ja koja imam nevinije ruke“ koja je zatvorila ovogodišnji Be:femon.

-Festival je za devet godina odnegovao publiku i stekao njeno veliko poverenje, kao i ugled u domaćim i u međunarodnim okvirima, čime je i naša odgovornost za naredne festivale sve veća. Publika je visoka ocenila sve monodrame, a na okruglim stolovima razgovaralo se dugo i zanimljivo o prikazanim predstavama. Posebno nas raduje što je ove godine bilo mnogo srednjoškolaca i mladih, na čemu se zahvaljujemo njihovim profesorima i Kancelariji za mlade opštine Bečej, rekao je direktor Gradskog pozorišta Bečej Zdravko Petrović.

Ovogodišnji 9. Be:femon, koji je otvorio Voja Brajović, umetnik čija karijera pokriva dva veka i u objektivnom i metafizičkom smislu, festival je koji je veoma uspešno realizovan, u brižljivoj selekciji Zdravka Petrovića, uprkos svim preprekama vezanim za stvarnost, pred osvešćenom bečejskom  publikom, i  žirijem u sastavu Dušanka Glid Stojanović, Hana Selimović i Juraj Aras.

Marta Bereš | Foto: Arpad Šipoš
Marta Bereš | Foto: Arpad Šipoš

Obrazloženje stručnog žirija 9. Be:femona

Nika Ivančić nas je upoznala sa  muzom jednog uzbudljivog i bučnog doba 20-ih godina prošlog veka predstavivši nam svoje veštine i preobražaje zrele burne umetnice u visokom naponu artikulisane emotivnosti tako što nas je povela u obilazak ekscentričnog sećanja pod reflektorom prolaznosti, uz njene iznenadne istupe u nastup u kabaretskom žanru. Nika je nepretenciozno i hrabro ušla u svet istraživanja u disciplini monodrame i nije se zaustavila na sloju pripovedanja nego je otišla u nivo preobražaja. Otisnula se iz mladosti svojih objektivnih godina do poznog doba svoje junakinje ne propustivši priliku da nas povede u metropole, uspehe, sjaj i glamur, da nas uputi detinjasto i fatalno u njene dileme i odluke i karakter u jednoj grandioznoj epohi nakon Velikog rata, kao i u njene nacionalne, političke, umetničke raskole, i da nas konačno smesti u samoću starosti i zaborava. Uz sve to – da  nas nasmeje, što se u tom vrtlogu varijetea, kabarea i kempa sve istovremeno odvija.

Nika Ivančić | Foto: Arpad Šipoš
Nika Ivančić | Foto: Arpad Šipoš

Marta Bereš svojom monodramom otvara scenu kao dominantno scensko biće sa svim unutrašnjim intimnim razlozima da već 10 godina igra ovaj performans, dopustivši da sve što ju je kao umetnicu menjalo u dugačkom rasponu implementira u svoj izraz. U pasažima koji se nižu pred nama kao neka duševna i fizička sila, Marta uspeva da nas osetljivo provede kroz emotivni mizanscen, odlučno i krhko, ne dovodeći u pitanje  svoj umetnički put, otkrivši da je stasati kao umetnik, kao osoba, kćerka, žena, glumica i revolucionar put koji obnavlja njenu nadrealnu snagu i beskompromisnost. Autoironija, distanca, a istovremeno osećajnost, disciplina i emancipacija kroz sve epohe prisutne arhetipske percepcije sveštenice/kurve/glumice, nastup Marte Bereš čine tako stabilnim i krhkim i nadasve nezaboravnim činom ovog festivala.

Dušanka Glid Stojanović, predsednica stručnog žirija 9. Be:femona

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име