Iz budžeta opštine Novi Bečej u toku 2015. godine za troškove dnevnica za službeni put u inostranstvo i prevoz za službeni put,takođe u inostranstvo, isplaćeno je ukupno 797.000 dinara, dok je od tog iznosa 259.000 dinara isplaćeno bez potpune knjigovodstvene procedure, navodi se u izveštaju Državne revizorske institucije (DRI).
DRI je 14. decembra objavila izveštaj o reviziji konsolidovanih finansijskih izveštaja završnog računa budžeta i pravilnosti poslovanja opštine Novi Bečej za 2015. godinu.
U tom se dokumentu navodi da je uvidom u uzorkovanu računovodstvenu dokumentaciju utvrđeno je dnevnica isplaćena na osnovu izveštaja sa puta u inostranstvo (Italija) u svrhu učešća na sajmu – Expo Milano, gde se Novi Bečej predstavio u paviljonu Srbije u sklopu predstavljanja turističkih potencijala AP Vojvodine tačnije Banata. Zahtev za plaćanje i transfer sredstva u iznosu od 82.000 dinara nije potpisan od strane svih odgovornih lica. Ukupni rashodi za troškove dnevnica za službeni put u inostranstvo su iskazani u ukupnom iznosu od 618.000 dinara, piše u izveštaju.
Dalje, u izveštaju DRI-a piše da su rashodi za troškove prevoza za službeni put u inostranstvo su iskazani u ukupnom iznosu od 179.000 dinara, kao i da je uvidom u uzorkovanu računovodstvenu dokumentaciju utvrđeno je da je plaćanje izvršeno na osnovu računa „Super Star Travel“ doo Beograd, za usluge avionsko prevoza u inostranstvo u Rusiju, za troje zaposlenih u svrhu potpisivanja sporazuma o bratimljenju. Račun prevoznika nije overen od strane odgovornog lica radi verifikacije nastale poslovne promene, a zahtev za plaćanje i transfer sredstva u iznosu od 177.000 dinara nije potpisan od strane svih odgovornih lica.
Na pitanje šta su najveće nepravilnosti sa kojima ste se susretali prilikom kontrole jedinica lokalnih samouprava Duško Pejović, vrhovni državni revizor za sektor lokalnih samouprava odgovara:
„Uvek to ističemo, da su glavne nepravilnosti vezane za upravljanje javnim sredstvima, upravljanje poverenom imovinom i poštovanjem zakona. To je jedna uopštena podela tih nepravilnosti. Konkretno možemo da kažemo da se najveće nepravilnosti odnose na izvršavanje ili potrošnju budžeta za namene za koje jedinice lokalne samouprave nisu nadležne. Dakle, vrši se izvršenje budžetskih sredstava bez pravnog osnova, što znači da pojedine lokalne samouprave mimo zakona finansiraju neke fakultete, sudove, tužilaštva, dakle sve ono što nije u njihovoj nadležnosti. Na primer, utvrđeno je da veći gradovi planiraju i izvršavaju budžet na uređenje fasada, krovova zgrada, održavanje liftova itd. u privatnim zgradama, odnosno objektima u kojima jedinice lokalne samouprave nisu vlasnici i to po zakonu nije dopušteno. Zatim imamo primere nepotpune i validne dokumentacije na osnovu koje jedinice lokalne samouprave vrše plaćanja. Ta dokumentacija je u pojedinim slučajevima toliko upitna da sa sobom nosi rizik da se poslovni događaj uopšte i dogodio jer nema priloga iz kojih se može videti da je neko potvrdio da je bilo neko održavanje nekog puta, popravka nekog dela i sl. Uglavnom, najveće nepravilnosti uočene su u smislu preuzimanja obaveza lokalnih samouprava iznad odobrenih aproprijacija ili takozvano „probijanje budžeta”. Najveći broj podnetih prijava i odgovornosti u jedinicama lokalnih samouprava, upravo se odnosi na probijanja aproprijacija, a to znači da se vrši zaključivanje ugovora ili bilo kakvog drugog oblika preuzimanja obaveza koje u zbiru prelaze odobrenu aproprijaciju. Imamo i druge nepravilnosti u oblasti javnih nabavki, dodele sredstava nevladinim organizacijama, udruženjima, sportskim klubovima bez konkursa, bez pravila, bez ugovora, jasnih i definisanih kriterijuma. ”