-Odluka da igramo pred novosadskom publikom u Galeriji Matice srpske, u jednoj od najagilnijih kulturnih ustanova Novog Sada, bila je prava. Galerija Matice srpske ima ozbiljan menadžment, odličnu kulturnu politiku kojom je otvorila širom vrata publici, od najmlađih preko raznih radionica, do odraslih svojim stalnim postavkama, izložbama, zanimljivim predavanjima…Predstava o Lazi Kostiću i Lenki Dunđerskoj se lako uklopila u taj i takav način poimanja kulture i kulurnih vrednosti i publika je to prihvatila na najbolji način, kaže za MojBečej autor predstave „Od raja do beznjenice“ mr Zoran Subotički.
Novosadska premijera se održala u znaku jubileja 175. godine rođenja Laze Kostića, 13. februara, u prepunoj svečanoj sali Galerije Matice srpske. Kako red i nalaže, publika je pre izvođenja predstave upoznata sa projektom „Čarobni svet Dunđerskih“, da bi nakon toga odgledala monodramsko kazivanje testamenta Bogdana Dunđerskog, u izvođenju Filipa Sadžakovog, člana omladinske scene Gradskog pozorišta Bečej. Već tim uvodom publika je „uvedena“ u čarobni svet Dunđerskih, u duh i atmosferu „dvorske kulture Vojvodine“ kojom i Bečejci mogu da se ponose zahvaljujući zaostavštini Bogdana Dunđerskog.
„Kult Laze Kostića“, moglo bi se tako reći, itekako je živ u Novom Sadu, gradu kojem je Laza Kostić toliko toga ostavio, kao i porodica Dunđerski. Otuda je predstava „Od raja do beznjenice“ ostavila dubok utisak i otisak na prisutne gledaoce koji su do poslednjeg mesta ispunili Svečanu salu Galerije Matice srpske. Karte za tu predstavu prodate su za nekoliko dana, kao i za predstavu koja će se igrati 27. februara, pa su organizatori rešili da se igra i treća predstava za ovo kratko vreme, u subotu 5. marta, od 18 sati, na istom mestu.
– Ono što jeste kuriozitet ove predstave je da svi osećaju da ona nije pravljena za pozorišnu scenu, nego isključivo za dvorce, svečane sale reprezentativnih objekata…Ona je nastala na Fantastu, pravljena je takoreći za Fantast i ono što je važno u ovom momentu je naći pravi modus da ona postane sastavni deo turističke ponude kako samog Fantasta, tako i opštine Bečej u celini.
„Za to je potrebna ozbiljna sinergija i kooperativnost brojnih aktera. U međuvremenu, „izlaskom“ iz tog prostora tražila se potvrda da je predstava „Od raja do beznjenice“ umetničko, scensko delo i vrednost po sebi. I ta potvrda se dobila na pravom mestu: u Novom Sadu, u Galeriji Matice srpske, pred vrlo strogom i izbirljivom publikom, zaključuje mr Zoran Subotički.