Opština Bečej postavila je internog revizora. Na mestu samostalne savetnice od 6. jula je Dunja Atlagić, master ekonomistkinja, na osnovu rešenja načelnika Opštinske uprave Bečej.

-Ona ispunjava uslove koji su potrebni da bi obavljala posao internog revizora. Ima osam godina radnog staža, a i poslednje dve godine nije radila u finansijama, što je takođe jedan od uslova, rekao je predsednik opštine Bečej Dragan Tošić.

Zaposlena će u roku od šest meseci biti prijavljena za ispit za sticanje zvanja ovlašćeni interni revizor u javnom sektoru i biti na evidenciji Centralne jedinice za harmonizaciju Ministarstva finansija, piše u rešenje o premeštanju.

Na pitanje zašto za poziciju interni revizor nije raspisan konkurs, Tošić kaže da je Atlagić internim aktom premeštena iz LPA (Lokalna poreska administracija), gde je radila poslove inspektora, da nije bilo potrebe za konkursom u ovom slučaju, kao i da je to zakonom dozvoljena mogućnost.

-Mi ćemo, kada u potpunosti bude uspostavljen sistem Finansijskog upravljanja i kontrole (FUK sistem), verujem do kraja godine, i uz internog revizora, koja treba da položi stručni ispit, biti opština koja je kompletirala sve što ima veze sa unutrašnjom kontrolom, rekao je Tošić.

Predsednik opštine Bečej i ranije je izjavljivao kako će, pre svega, interni revizor biti upravo njemu od najveće pomoći i ukazivati mu na sve eventualne probleme i nepravilnosti u opštinskim finansijama.

Svi korisnici javnih sredstava (gradovi, opštine, javna preduzeća, ustanove, sudovi, ministarstva…) po zakonu su u obavezi da uspostave internu reviziju. Interna revizija je, inače, organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, a u svom radu je neposredno odgovorna rukovodiocu korisnika javnih sredstava. Rukovodilac korisnika javnih sredstava je u ovom slučaju predsednik opštine Bečej.

S tim u vezi, gradonačelnici i predsednici opština, u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu, dužni su da uspostave funkcionalan i efikasan kontrolni sistem, a veliki je problem to što većina gradova u Srbiji nema interne revizore i budžetske inspektore, iskustva su Državne revizorske institucije koja kontroliše finansije i poslovanje svih korisnika javnog novca, pa i lokalnih samouprava. Nepostojanje internih revizora i budžetske inspekcije, kao i FUK-a, uzročno je povezano sa nepravilnostima koje državni revizori zatiču prilikom revizije lokalnih samouprava, ocena je državnih revizora. Pored toga, iako polovina lokalnih samouprava ima ove sisteme (interni revizor i budžetski inspektor), upitno je kakve njihov rad daje rezultate i koji su efekti po javne finansije, jer do sada niti jedna lokalna samouprava u Srbiji nema na svoje poslovanje nema pozitivnu ocenu Državne revizorske institucije.

Foto: IIustracija
Foto: IIustracija

Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u organima i službama opštine Bečej, a pre svega zakonom definisano je, između ostalog, sledeće: Interni revizor pruža nezavisno, objektivno uveravanje i profesionalno mišljenje kao i savetodavne usluge, sa svrhom da doprinese unapređivanju poslovanja korisnika javnih sredstava… Obavlja samostalno poslove interne revizije koja treba da obezbedi primenu zakona, propisa, pravila i procedura; uspešno poslovanje; ekonomično, efikasno i namensko korišćenje sredstava; čuvanje sredstava i ulaganja od gubitaka, uključujući i od prevara, nepravilnosti i korupcije…

 

 

Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva. Medijski sadržaj nastao je u okviru projekta „Imaš pravo da znaš“, koji sufinansira opština Bečej

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име