Potrebna je bolja komunikacija između lokalnih saveta za bezbednost saobraćaja i Ministarstva unutrašnjih poslova, dok sistem javnih nabavki u domenu bezbednosti saobraćaja treba urediti u skladu sa zakonskim obrascem, tako da primarna odgovornost za finansiranje bezbednosti saobraćaja bude na organima centralne vlasti, a da lokalni saveti za bezbednost imaju pomoćnu ulogu, prevashodno u vaspitanju i obrazovanje u vezi sa saobraćajem.

Ovo su neki od zaključaka sa okruglog stola „Kako oskudnim sredstvima učiniti lokalne zajednice bezbednijim“ koji su u Bečeju organizovali Beogradski centar za bezbednosnu politiku i Bečejsko udruženje mladih. U okviru okruglog stola prezentovana je i analiza svrsishodnosti nabavke radara za potrebe saobraćajne policije u Alibunaru, autorke Ane Aćimov iz Bečejskog udruženja mladih.

-Trošenje novca na opremanje saobraćajne policije, prikupljenog od naplaćenih kazni za saobraćajne prekršaje nije dovoljno transparentno. Prema pokazateljima ova sredstva su značajna, ali nije jasno da li se zaista ulažu na unapređenje bezbednosti saobraćaja, upozorava autorka.

Kada lokalne samouprave učestvuju u nabavljanju tehničke opreme za saobraćajnu policiju često nastaju problemi usled nedovoljne stručnosti i kapaciteta zaposlenih u opštinama, istaknuto je na skupu.

-Neophodno je unaprediti propise tako da se jasno definiše ko oprema saobraćajnu policiju na lokalu i da li to čine republički ili organi lokalne samouprave. Lokalni organi su često u nedoumici da li smeju svojim delom novca od naplaćenih kazni da kupuju opremu republičkim organima, ističe Zoran Popov, predsednik Saveta za bezbednost saobraćaja opštine Bečej.

Izvršni direktor BCBP Predrag Petrović ukazuje kako bi lokalni saveti za bezbednost saobraćaja trebalo da igraju veću ulogu u propisivanju politike bezbednosti saobraćaja u svojim opštinama.

-Njihovi izveštaji bi trebalo da utiču na saobraćajnu politiku kako bi se unapredila taktika preventivnog delovanja u saobraćaju. Republika i lokalne samouprave moraju biti posvećene unapređenju izvršenja kaznene politike, ali je neophodno raditi više na edukaciji i drugim preventivnim merama koje će unaprediti bezbednost u saobraćaju, zaključuje Petrović.

Okruglom stolu su prisustvovali predstavnici Opštinske uprave Bečej, Prekršajnog suda u Bečeju, mesnih zajednica, novinari i organizacija civilnog društva iz Bečeja.

 

1 KOMENTAR

  1. Gledam vas i slušam, kako vam ovaj „gospodin“ iz PRESTONICE drži slovo a vidim jako je pametan. Da li neko od vas prisutnih za ovim stolom ima nešta da kaže, ili se suprostavi ovakvom načinu delenja sredstava od kazni. Možda nije sve snimljeno, ali i ovaj prilog mi sve govori. Samo Vi šaljite sredstva u BGD neka opremaju svoj vozni park svake godine novim džipovima, a gospodin Popov neka se spusti u garažu MUP-a u Bečeju i vidi vozni park koji se sastoji iz RASPADNUTIH VOZILA koja ulaze u drugu deceniju postojanja. Ako Vas nije sramota, mene jeste.

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име