Državna revizorska institucija je ove zime organizovala pet online prezentacija sopstvenog rada u kojoj su učestvovali predstavnici te instutucije – revizori koji su sproveli postupke, kao i subjekti revizije i zainteresovani građani, odnosno predstavnici udruženja građana.
Zbirno su predstavljene revizije pravilnosti poslovanja koje su sprovedene protekle godine, kao i 13 izveštaja revizija svrsihodnosti.
-Pozivam sve aktere, sve zainteresovane strane da kandiduju neke od tema. To ne znači da će ona odmah biti izabrana, već prvo razmatrana, a konačnu odluku će doneti revizori, rekao je Duško Pejović. On navodi da se timovi unutar DRI konstantno obučavaju kako bi mogli da kontrolišu različite oblasti i dali preporuke za unapređenje sistema javne potrošnje.
Svi izveštaji o reviziji i sva prateća dokumenta nakon revizija su objavljeni na sajtu DRI.
Uskoro će biti predstavljanje efekata ranije datih preporuka (tokom 2018. godine) koje su državni revizori dali subjektima revizije.
Ukoliko subjekti revizije (gradovi, opštine, ministarstva, preduzeća i druge organizacije koje pripadaju javnom sektoru) otkloni nepravilnosti i usvoji preporuke državnih revizora, problem bi trebalo da bude rešen, istakao je Pejović.
-Mi ne pišemo izveštaje samo zbog nas. Naša je obaveza da pišemo te izveštaje kako bi svi faktori bili uključeni, ne samo u čitanju tih izveštaja, već i u praćenju preporuka datih subjektu. Naši izveštaji se, uprkos transparetnosti objavljivanja i rada, nažalost, ne koriste u dovoljnoj meri, dodaje predsednik DRI.
Državna revizorska institucija (DRI) je najviši organ revizije javnih sredstava u Republici Srbiji.
Osnovana je 2005. godine Zakonom o Državnoj revizorskoj instituciji. Ona je samostalan i nezavisan državni organ. Za obavljanje poslova iz svoje nadležnosti Institucija je odgovorna Narodnoj skupštini Republike Srbije.
Poslove iz svoje nadležnosti obavlja na osnovu Ustava Republike Srbije, Zakona o Državnoj revizorskoj instituciji i Poslovnika Državne revizorske institucije, koji u skladu sa zakonom, bliže uređuje način i postupak po kome Institucija vrši svoju nadležnost revizije, način obezbeđivanja javnosti rada, odlučivanja i druga pitanja utvrđena zakonom koja su od značaja za rad Institucije.
Institucija ima predsednika Institucije, potpredsednika, Savet, revizorske službe i prateće službe.
Revizorskim službama rukovode vrhovni državni revizori.