U ovom tekstu predstavljamo nalaze privatne revizorske kuće za finansijske izveštaje opštine Novi Bečej u 2017. godini.
-Nismo bili u mogućnosti da prisustvujemo popisu osnovnih sredstava, te nismo bili u mogućnosti da utvrdimo usaglašenost sintetke i analitike osnovnih sredstava, kao i obračun amortizacije, niti eventualne korekcije konsolidovanih finansijskih izveštaja. Iz uvida u revizorski izveštaj Institucije državne revizije za 2015. godinu, kao i iz revizorskog izveštaja za 2016. godinu revizorske firme Auditor konstatovane su istovetne slabosti, koje su značajno opredelile mišljenje sa rezervom. Institucija državne revizije je u okviru obavljene revizije za 2015. godinu konstatovala nepravilnosti, koje su otklonjene u primerenom roku do 19. maja 2017. godine sa ocenom da su mere ispravljene, opisane u odazivnom izveštaju koji je podnela opština Novi Bečej i da je zadovoljavajući.
Po našem mišljenju, osim za efekte koje na finansijske izveštaje imaju kvalifikacije navedene kod osnova za izražavanje mišljenja, finansijski izveštaji završnog računa budžeta opštine Novi Bečej za 2017. godinu, po svim materijalno značajnim aspektima daje istinit i objektivan prikaz iskazanih prihoda i primanja, rashoda i izdataka.
Ovo, kao i drugi navodi, stoje u izveštaju firme „Ekonomsko – finansijska revizija“ Beograd – Vračar koja je od 20. do 30. maja 2018. godine uradila reviziju finansijskih konsolidovanih izveštaja završnog računa budžeta opštine Novi Bečej za 2017. godinu.
-Obavezno prisustvovanje revizora prilikom popisa osnovnih sredstava predstavlja jedan od najznačajnijih posupaka revizije. S obzirom na to da revizor ne može dati mišljenje ukoliko ne prisustvuje popisu osnovnih sredstava, te nismo bili u mogućnosti da utvrdimo usaglašenost sintetike i analitike osnovnih sredstava, kao i obračun amortizacije, kao i eventualne korekcije konsolidovanih finansijskih izveštaja. Revizor prilikom popisa osnovnih sredstava potvrđuje da osnovna sredstva zaista postoje, da su kvantativno i kvalitativno u stanju koje je navedeno u poslovnim knjigama. Prisustvo revizora prilikom popisa zaliha razmatrano je u Međunarodnom standardu revizije MSR 501– Revizijski dokaz i vremenski opredeljeno ugvornim obavezama.
Takođe, prema članu 8. stav 2. Pravilnika o načinu i rokovima vršenja popisa i usklađivanja knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem („Sl. glasnik RS“, br. 118/2013i 137/2014 – dalje: Pravilnik o popisu), propisano je da pravno lice dostavlja, pre početka popisa, rešenje o imenovanju članova komisije za popis i plan rada internom revizoru, nadzornom odboru ili odboru revizora, ako ga ima, a ako po zakonu kojim se uređuje revizija podleže zakonskoj reviziji i društvu za reviziju sa kojim je zaključilo ugovor o reviziji.
Plate i dodaci zaposlenih, u iznosu od 98.172.000 dinara, uvidom u knjigovodstvenu i ostalu dokumentaciju, naloge za knjiženje, br. 12 do 250, utvrđeno je da su pravilno iskazani, i da su u skladu sa Uredbom o koeficijentima za obračun i isplatu plata imenovanih i postavljenih lica u državnim organima („Službeni glasnik RS“ broj 44/2008- prečišćen tekst i 2/2012).
U budžetskoj 2017. godini nije se vršio obračun i isplata božićnih, godišnjih i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima i drugim aktima, za direktne i indirektne korisnike budžetskih sredstava budžeta opštine Novi Bečej, osim jubilarnih nagrada za zaposlene koji to pravo stiču u 2017. godini.
Projekat „Imaš pravo da znaš“ sufinansira opština Novi Bečej
Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.