U okviru edukativnih programa za decu Narodna biblioteka Bečej ove godine realizuje svoju „Čitaonicu“ za decu predškolskog uzrasta. Radi se o programu interaktivnog čitanja koje, prema mišljenju stručnjaka, čini najvažniji deo procesa ranog opismenjavanja dece.
Prva radionica interaktivnog čitanja urađena je u biblioteci u Radičeviću, u četvrtak, 29. februara sa decom iz grupe vaspitačice Adrijane Jurić, iz vrtića „Labud Pejović“.
– Suština interaktivnog čitanja naglas je baš ono što se kod nas često označava kao nepoželjno ponašanje , a to je da deca „prekidaju“, postavljaju pitanja i komentarišu pre završetka priče. Smisao interaktivnog čitanja je upravo to, da deca budu dovoljno zainteresovana i uključena u razvoj priče, da slobodno pitaju i komentarišu, da ponavljaju nepoznate i komplikovanije reči, da samostalno izvode zaključke, pouke i poruke priče.
Zadatak edukatora je da predvidi mesta koja će motivisati decu na učešće i time obezbedi produktivan tok radionice“, rekla je za naš portal autorka programa Marijana Đaković, edukatorka bečejske biblioteke. U okviru programa „Čitaonice“ u Radičeviću, predškolci su se upoznali sa pričom „Pinokio“. Deca su aktivno učestvovala u čitanju, komentarišući karaktere likova i situacije u kojima se Pinokio našao zbog laganja.
Za kraj programa, knjižničarka biblioteke u Radićeviću Dragica Gavrić, spremila je bojanke na temu Pinokia kako bi dečaci i devojčice, uz pomoć bojanja, što lakše memorisali najvažnije poruke ove Kolodijeve priče.