Iako je mondrama žanr dramskog stvaralaštva u kom nastupa jedan akter, jubilarni, peti po redu, bečejski Festival monodrame – BE:FEMON ima dva ravnopravna pobednika.
Odlukom stručnog žirija laureati su Milena Živanović u predstavi „Edit Pjaf“, čiju je režiju potpisala Ana Popović, i hrvatski glumac Ozren Grabarić s predstavom „Dnevnik jednog luđaka“, rađenoj po motivima poznate Gogoljeve priče.
Ipak, od dvoje prvonagrađenih, mlada beogradska glumica Milena Živanović ima više razloga za radost. Jer, njena predstava je dobila najvišu ocenu (4,95) publike. Kad su nagrade u pitanju, stručni žiri u sastavu: prvakinje drame Narodnog pozorišta u Beogradu Dušanka Glid Stojanović, njena koleginica iz iste pozorišne kuće Hana Selimović i reditelj i profesor na Akademiji umetnosti u Osijeku Robert Raponja, dodelila je i specijalnu nagradu za scensku bravuru subotičkoj glumici Timei Lerinc, tačnije za nadahnutu interpretaciju i bogatstvo unutrašnjeg života lika Bes u predstavi „Kroz talase“, koju je po motivima istoimenog filma Larsa fon Trira režirao Tamaš Olah.
-Zadovoljni smo 5. Be:femonom, jer se na sceni „Radoslav Zlatan Dorić“ predstavilo sedam kvalitetnih monodrama, što nije propustio da istakne stručni žiri, a i publika u svojim komentarima. Učesnici su, takođe, zadovoljni, pohvalili su organizaciju Festivala i preporučiće ga drugima. Možda ostaje žal što vrlo kvalitetne predstave nije video još veći broj sugrađana, mada ne možemo biti nezadovoljni prisustvom, komentar je direktora Gradskog pozorišta Bečej Zdravka Petrovića, za čije ime je vezana i inicijativa za održavanje Be:femona.
Iz godine u godinu je sve veće interesovanje za bečejski Festival. Ove godine je stiglo 25 prijava iz Bosne i Hercegovine, Makedonije, Hrvatske i, naravno, Srbije.

-Zanimljivo je da smo pimili još pet prijava pošto je Organizacioni odbor već izvršio selekciju. To samo potvrđuje da žanr monodrame, itekako, postoji, ali je malo mogućnosti da se prezentira. U našoj zemlji to je već renomirani festival u Zemunu i, evo, petu godinu mi u Bečeju istrajavamo, a u Makedoniji je domaćin ovakvog festivala Bitolj. Možda postoji još neki lokalnog formata, dodaje Zdravko Petrović.
Kad je bečejska kulturna scena u pitanju, onda Be:femon nije samo „osveženje“, već i „pun pogodak“.
Grad kraj Tise je ove godine obeležio 60. realizovanje Majskih igara, najstarijeg festivala scenskog stvaralaštva dece Jugoslavije, a u poslednje vreme dece i mladih Srbije. Be:femon je samo potvrda da Bečejci odrastanjem nisu zaboravili na dramsko stvaralaštvo. Naprotiv. Posle „probnog balona“, koji je imao dvogodišnji revijalni karakter, prešlo se takmičarski duh.
Pobednik takmičarskog „prvenca“ bio je Vlado Kerošević iz Tuzle s monodramom „Krojcerova sonata“, lane je epitet pobednika pripao bardu jugoslovenskog glumišta Zijahu Sokoloviću s kultnom predstavom „Međuigre 0 – 24“, a takmičarski het – trik pripao je, kako smo već aposrofirali, Mileni Živanović u „Edit Pjaf“ i Ozrenu Grabariću s „Dnevnikom jednog luđaka“.
Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva. Medijski sadržaj nastao je u okviru projekta „Javni interes u fokusu: Informisanjem ka većem ostvarivanju prava građana opštine Bečej“, koji sufinansira opština Bečej