Decu moramo učiti kako da misle i da povezuju, dozvoliti im da se kreću, puze, okreću, da trče. Od reproduktivnog učenja kao najprimitivnijeg načina učenja nema nikakve koristi, ni dete, a ni društvo. Ovo je samo deo onoga što se danas moglo čuti na predavanju doktora Ranka Rajovića u Gradskom pozorištu Bečej.

Specijalista neurofiziologije, osnivač Mense u Srbiji, UNICEF-ov saradnik na projektu ranog podsticanja intelektualnog razvoja dece Rajović je i autor Nikola Tesla sistema učenja. Radi se o specijalizovani program za edukaciju roditelja, vaspitača i učitelja, koji usvojeno znanje i veštine mogu da primene u svakodnevnim aktivnostima u radu sa decom.

U predavanju se moglo čuti da je najvažnije da decu naučimo da misle jer će ona tada uspeti da nauče predviđeno gradivo, kao i da je period pre škole veoma važan za razvoj deteta, te da roditelje prave velike greške.

Predavač je govorio i o tome da su iskustva više stotina učitelja iz regiona pokazala da svaka generacija učenika prvih razreda, u odnosu na prethodnu, ima smanjene motoričke sposobnosti, pažnju i koncetraciju, da im je opšte znanje slabije, kao i da im je rečnik siromašniji.

Menjanje načina učenja i popravljanje sistema učenja od suštinske je važnosti za naše društvo koje ne može da se pohvali visokim nivoom funkcionalnog znanja od koga, na kraju krajeva, zavisi bruto nacionalni dohodak zemlje.

Budući da asocijativne regije zauzima 30 odsto mozga, odnosno da čine najveći deo mozga, njima treba posvetiti najviše pažnje i u potpunosti zanemariti reproduktivno učenje, kao najprimitivniji nivo učenja, koji ne donosi nikakve koristi u razvoju i školovanju deteta.

Predškolska ustanova „Labud Pejović“ je organizovala predavanje doktora Ranka Rajovića sa ciljem da kako pedagoški radnici, tako i roditelji mogu da čuju iz prve ruke o važnosti funkcionalnog učenja i pravilnog razvoja dece. Vaspitači iz bečejske predškolske ustanove prolaze kroz poseban program i primenjuju principe u radu sa decom koji donose rezultate.

 

Pogledajte TV reportažu

 

Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva. Medijski sadržaj nastao je u okviru projekta „Imaš pravo da znaš“, koji sufinansira opština Bečej

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име