Sve greške na postavljanju horizontalne saobraćajne signalizacije mogu se ispraviti mašinom koja struže farbu, navodi Damjan Šipoš iz zanatske radnje „Soboslikar“.
Šipoš, koji je više od dve decenije „farbao“ puteve u opštini Bečej, a trenutno radi ovakve poslove u nekoliko opština u Vojvodini, aktuelno postavljenje horizontalne signalizacije ocenjuje kao nestručno i nekvalitetno.
– Nije istina da linije ne mogu da se isprave. Postoji mašina, radi struganje farbe, a kvadratni metar tog posla iznosi od 600 do 1.600 dinara. Te poslove rade tri firme „Signal“ Sombor, „Boje“ Sombor i Beograd put, objašnjava Šipoš.
On dodaje i da je perla, svetlobojni element koji se dodaju u boju čime se dobija kvalitetnija i vidljivija signalizacija u noćnim uslovima, nanošena loše, kao i da bi valjalo proveriti kolika je količina farbe utrošena.
– Treba pozvati Građevinski institut u Beogradu da se laserom izmeri debljina slojeva. Treba osnovati i stručnu komisiju. Pedeset odsto radova je već izbedelo, a garantni rok je šest meseci, bez obzira na vremenske uslove, navodi Šipoš. Prema njegovim rečima mašine svakako treba probati pre kretanja u rad, ali ne na mestima gde bi se tako mogla narušiti estetika, kao što je slučaj kod Tehničke škole.
– Izvođač radova je morao to što je kod škole uradio ispraviti tako što bi prefarbao crnom farbom. Na šta to liči, pita se naš sagovornik.
Kako Damjan Šipoš ističe, na kvalitet postavljanja horizontalne saobraćajne signalizaciju u najvećoj potiskoj opštini, za 26 godina koliko mu je taj posao poveravan, nije uticao kvalitet puteva, pa ni 2012. kada je poslednji put „farbao“ bečejske puteve.