Na sednici Opštinskog veća, održanoj 8. novembra, dosadašnji načelnik odeljenja za opštu upravu i društvene delatnosti Zoran Kovač imenovan je, jednoglasnom odlukom, za zamenika načelnika opštinske uprave. Oko ove odluke ništa ne bi bilo sporno da sam konkurs za zamenika načelnika opštinske uprave nije pratio niz „zanimljivih“ okolnosti.
Odluku o javnom oglasu je u četvrtak 10.10.2013. godine na osam dana od objavljivanja oglasa u listu „Poslovi“ Nacionalne službe za zapošljavanje, raspisala Zamenica predsednika opštine Tamara Ivanišević, gde su uslovi za učešće u navedeni opšti uslovi za kandidate:
- da je državljanin Republike Srbije
- da je punoletno
- da ima opštu zdravstvenu sposobnost
- da ima propisanu stručnu spremu
- da nije osuđivano na krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora od najmanje šest meseci ili kažnjavano za delo koje ga čine nepodobnim za obavljanje poslova u državnom organu.
Na osnovu odgovora na Zahtev za pristup informacijama od javnog značaja IV 016/03 saznajemo da Opštinsko veće nije dobilo saglasnost ni Ministarstva finansija, ni Vlade Republike Srbije za novo zapošljavanje pre raspisivanja Konkursa, a prema rečima predsednika opštine Bečej Vuka Radojevića dopis je bio upućen. Ukoliko te saglasnosti nije bilo, onda se može zaključiti da je ili Veće od početka znalo da neće ni doći do novog zapošljavanja, odnosno da će po oglasu primiti lice koje je već zaposleno u Opštinskoj upravi ili da je svesno prekršen propis koji obavezuje na pribavljanje saglasnosti za novo zapošljavanje. Ukoliko se unapred znao ishod postupka onda je moguće da je došlo do „Povrede prava pri zapošljavanju i za vreme nezaposlenosti“. Naime, član 164. Stav 1. Krivičnog zakona kaže „Ko svesnim kršenjem propisa ili na drugi protivpravan način uskrati ili ograniči pravo građana na slobodno zapošljavanje na teritoriji Republike Srbije pod jednakim uslovima, kazniće se novčanom kaznom ili kaznom zatvora do jedne godine.“ Pitamo se da li se unapred znalo da će biti izabran kandidat koji je već zaposlen u upravi?
Nije logično ni objašnjenje za novo angažovanje zamenika kao “pomoć” načelniku Opštinske uprave. Sistematizacija radnih mesta Opštinske uprave Bečej, u članu 19a – u opisu radnog mesta zamenika načenika kaže: „Zamenjuje načelnika opštinske uprave u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti i obavlja druge poslove koje mu načelnik opštinske uprave stavi u zadatak.“ Pitanje je kako će na ovaj način „rad opštinske uprave biti brži i efikasniji“ kada će zamenik načelnika moći da menja načelnika kada je načelnik odsutan ili sprečen, a da u međuvremenu radi druge poslove, koje načelnik opštinske uprave svakako može da stavi u zadatak bilo kom zaposlenom.
Ovim imenovanjem ostaje upražnjeno mesto načelnika Odeljenja za opštu upravu i duštvene delatnosti, jer licu na funkciji radni odnos miruje. To znači da će radno mesto načelnika odeljenja za opštu upravu i duštvene delatnosti morati da se popunjava dok izabranom kandidatu traje mandat zamenika načelnika Opštinske uprave, pa će se troškovi svakako povećati. Ukoliko Ministarstvo finansija i Vlada ne daju saglasnost za angažovanje lica na mesto načelnika Odeljenja za opštu upravu i duštvene delatnosti, onda će još jedno odeljenje (pored odeljenja za komunalne poslove) ostati bez načelnika, pa nije uopšte jasno kako će se ovom “matematikom” doći do efikasnije i brže uprave, što se ističe kao cilj ovog imenovanja?