U nastavku naše analize predstavljamo šta je ono za šta su se tražioci informacija od javnog značaja interesovali. Koristićemo podatke iz Informatora o radu opštine Novi Bečej u 2019. godini koji je objavljen 19. decembra.
Kako smo to ranije napisali, na sajtu opštine, inače, vrlo preglednom i sa većim relevantnih informacija koje bi trebalo da se objavljuju, našli smo jedan informator za tekuću godinu, dok, u trenutku pretrage, arhiva sa ranijim nije bila dostupna.
Od 23 zahteva za pristup informacijama od javnog značaja u pomenutoj godini interesovanja tražilaca informacija usmerena su najviše na plansku dokumentaciju opštine Novi Bečej, budžetska sredstva – raspolaganje istima, postupke javnih nabavki, sednice Skupštine opštine, ali i zapošljavanje kadrova, te druge odluke u nadležnosti opštine.
U 2015. godini su podneti sledeći zahtevi za ostvarivanje prava na pristup informacijama od javnog značaja i to:
- U kojoj meri se u Opštini primenjuje Zakon o službenoj upotrebi jezika i pisma, odnosno da li je u dokumentaciji Opštine, natpisi u Opštini, sajt Opštine, i slično, dostupni na ćirilici. Da li je i kada u periodu od 1.1.2009. do 30.12.2014. Opština vršila nadzor na d korisnicima budžetzskih sredstava odnosno nad organima javne vlasti iz svoje nadležnosti u veti sprovođenja odredaba Zakona o službenoj upotrebi jezika i pisma. Da li je i kada u periodu od 1.1.2009. do 30.12.2014. Opština dobila pritužbe građana u vezi nesprovođenja odredbi Zakona o službenoj upotrebi jezika i pisma.
- Koliko članova lokalna samouprava, kao svoje predstavnike, ima u Komisiji za planove vaše jedinice lokalne samouprave, obrazovane u skladu skladu sa članom 52. Zakona o planiranju i izgradnji u periodu od 01.01.2008. do 15.01.2015. godine. Kog su obrazovnog profila pomenuti članovi i da li poseduju odgovarajuće licence, u skladu sa zakonom za period od 01.01.2008. do 15.01.2015. godine. Koje planske dokumente je skupština jedinice lokalne samouprave donela, a da je u prethodnom postupku učestvovala pomenuta Komisija za period od 01.01.2008. do 15.01.2015. godine.
- Tražena je Odluka o modelu i metodu privatizacvije JP Radio Novi Bečej.
- Traženo je dostavljanje fotokopije Ugovora o poveravanju poslova u skladu sa zakonom i odlukom o uslovima i načinu poveravanja poslova održavanja čistoće zaključen između predsednika opštine i ovlašćenog zastupnika preduzeća Brantner zaključenog u decembru 2006. godine i eventualne anekse tog ugovora i Odluke SO od 04.04.2006. godine kojom su poslovi održavanja čistoće povereni preduzeću Brantner otpadna privreda DOO iz Novog Bečeja i Odluku SO o gazdovanju i korišćenju deponije u Novom Bečeju i Službeni list opštine Novi Bečej broj 15/2015 i 7/2002 godine.
- Informacija tražena o: broju zvanično registrovanih povratnika po osnovu sporazuma o readmisiji; Postojanju posebnog akcionog plana za rešavanje pitanja povratnika po osnovu sporazuma o readmisiji i mera i aktivnosti predviđenih za ovu namenu; Postojanju akcionog plana za druge migrantske grupe kojim se predviđaju mere i aktivnosti za rešavanje pitanja povratnika po osnovu sporazuma o readmisiji; Postojanju Saveta za migracije koji se bavi pitanjima povratnika po osnovu sporazuma o readmisiji; broju sastanaka Saveta za migraciju u prethodnoj godini; Zapisnicima o radu Saveta za migraciju u prethodnoj godini; rešenje o imenovanju članova Saveta za migracije i delokrugu rada Saveta; Obezbeđenim budžetskim sredstvima za rešavanje pitanja povratnika po osnovu sporazuma o readmisiji.
- Tražena fotokopija Plana nabavki za 2015. godinu Opštinske uprave opštine Novi Bečej i Plana nabavki za 2015. godinu Opštine Novi Bečej.
- Tražena fotokopija ugovora o radu i anekse ugovora ako postoje predsednika opštine Novi Bečej, Saše Šućurovića, kao i kopije autorskih ugovora i ugovora o delu na osnovu kojih je predsedniku opštine Novi Bečej u 2013. godini isplaćeno ukupno 629.486,02 dinara.
- Traženi podaci imajući u vidu Zakon o zadrugama kojima je predviđeno podnošenje zahteva za povraćaj imovine, o ukupnom broju zahteva podnetih od 1990. godine do danas; ukupna površina poljoprivrednog zemljišta čije je povraćaj tražen zahtevima; podatke o podnosiocima zahteva i vlasnicima ponjoprivrednih zemljišta protiv kojih su podneti zahtevi; broj /oznaku spisa predmeta pod kojim se vodi postupak pred opštinskim upravnim organom.
- Kopiju kompletne dokumentacije za javnu nabaku održavanja javne (ulične) rasvete i elektroinstalacija ojekata lokalne samouprave i javnih službi za 2014. godinu, anekse ugovora ako postoje; Kopije kompletnog izveštaja o realizaciji ugovora predmetne javne nabavke za 2014. godinu, kopiju svih faktura sa specifikacijom utrošenog materijala i izvršenih usluga i izvode koji dokazuju prenos sredstava održavanja javne rasvete u 2014. godini.
- Da li opštinska uprava ima javni registar sa podacima o imovini jedinice lokalne samouprave i načinu njenog korišćenja, ako ima na koji način se može izvršiti uvid u javni registar; da li i na koji način opština sprovodi ispitivanje zadovoljstva građana korisnika usluga opštinske uprave posle četiri godine i ukoliko sprovodi dostavljanje nalaza poslednjeg sprovedenog istraživanja; Informacija o tome da li primalac zahteva sprovodi konsultacije sa građanima kada utvrđuju cene usluga – javnih ustanova i javnih preduzeća i podaci o sprovedenim konsultacijama/javnim raspravama prilokom poslednje promene cene uslugajavno – komunalnih preduzeća zaduženih za pogza izbor direktora javnih ustanova i ako jeste rebne usluge i usluga predškolske ustanove; Informacija o tome da li se održavaju redovne konferencije za novinare/predstavnike medija predsednioka opštine i ukoliko da kada je održana poslednja konferencija za novinare.
- Da li skupština opštine omogućava prisustvo građana sednicama i ako da kako može da se ostvari prisustvo građana sednicama i kako to izgleda u praksi, odnosno koliko je građana prisustvovalo sednicama održanih u proteklih 12 meseci od dana prijema zahteva za pristup informacijama od javnog značaja; Da li se sednice prenose direktno putem medija ili se objavljuju zapisnici ili emituju snimci sa sednica; Da li se redovno održava sednica na kojoj odbornici špostavljaju javna pitanja predsedniku opštine i/ili opštinskom veću i kada su održane sednice gde se mogu pronaći podaci o postavljenim pirtanjima i dostavljenim odgovorima; Da li je održana javna rasprava o budžetu, te ukoliko jeste da li je to učinjeno kroz anketiranje građana ili konsultativne skupove; Da li se sprovodi javna rasprava o povećanju stope odnosno visini javnih prihoda?
- Da li su sprovedeni konkursi za izbor direktora javnih preduzeća, a ako jeste da se dostave linkovi ili podaci iz Službenog glasnika RS u vezi sa sprovedenim konkursima; Da li je sproveden konkurs da se dostave linkovi ili podaci iz Službenog glasnika RS u vezi sa sprovedenim konkursima; Da li je godišnji plan rada uprave pripremljen i usvojen u skladu sa planiranom dinamikom; da li postoje definisani i utvrđeni termini za susret predsednika opštine sa građanima odnosno na koji način se prijavljuju odnosno stupaju u postupak koji uređuje susret sa predsednikom opštine.
- Da se omogući uvid u Ugovor koji je opština sklopila sa preduzećem „Brantner – otpadna privreda“ doo Novi Bečej.
- Izdvojena sredstva u 2012, 2013 i 2014. godini iz budžetske linije 472 na ime usluga socijalne zaštite prema strukturi pružalaca usluga; Izdvojena sredstva u 2012, 2013 i 2014. godini iz budžetske linije 481 za programe udruženja građana koje se odnose na usluge socijalne zaštite; Vrsta usluga socijalne zaštite koje se finaniraju u 2012, 2013 i 2014. godini i broj korisnika; Da li lokalna samouprava ima lokalni strateški dokument na osnovu koga se vrši finansiranje usluga socijalne zaštite i ako ima da se dostavi; Ako napred navedeni dokument ne postoji da se dostavi dokument na osnovu koga se vrši finansiranje usluga socijalne zaštite.
- Akt lokalne samouprave kojim je određen adekvatan prostor primeren za javni skup na osnovu člana 2. stav 5. Zakona o okupljanju građana; broj javnih skupova koji su prijavljeni lokalnoj samoupravi u 2014. godini: broj odobrenih javnih skupova od strane lokalne samouprave i ukupan broj prijavljenih javnih skupova; Broj javnih skupova koji su prijavljeni lokalnoj samoupravi od 01.01.2015. do 30.06.2015. godine: broj odobrenih javnih skupova od strane lokalne samouprave i ukupan broj prijavljenih javnih skupova.
- Da li je i koliko je bivših pomoćnika predsednika opštine tokom 2014. i 2015. godine zaposleno na drugim radnim mestima u opštinskoj upravi, a da to nije na osnovu prethodno objavljenog konkursa za ta radna mesta; Koliko je iznosilo pojedinačno trajanje pomoćničke funkcije pre donošenja rešenja o raspoređivanju na drugo radno mesto u opštinskoj upravi; Da se dostave rešenja o postavljenju na mesto pomoćnika predsednika opštine i rešenja o raspoređivanju u opštinsku upravu za svako od tih lica.
- Da li su i u kojoj su fazi legalizacije bespravno izgrađeni objekti M.J. iz Novog Bečeja koji su bespravno izgrađeni i za koje postoji rešenje građevinske inspekcije o rušenju bar dve godine.
- Završni račun opštine za 2013. godinu; Završni račun opštine za 2014. godinu; Izveštaj o korišćenju sredstava budžetskog Fonda za zaštitu životne sredine za 2013. godinu; Izveštaj o korišćenju sredstava budžetskog Fonda za zaštitu životne sredine za 2014. godinu; Upitnik sa pitanjima u vezi sprovođenja Zakona o zaštiti prirode na lokalnom nivou; ukoliko lokalna samouprava nije sačinila i dostavila Ministarstvu navedene izveštaje da se to naznači u odgovoru i da se pošalje Program korišćenja sredstava budžetskog fonda za zaštitu životne sredineza nѕvedene godine:
- Rešenje o imenovanju članova Komisije, na konkursu, odnosno „javnom pozivu za učešće na konkursu za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja na teritoriji opštine Novi Bečej u 2015. godini.
- Prihod od naplaćenih kazni za saobraćajne prekršaje; na koji način je trošen novac od naplaćenih kazni za saobraćajne prekršaje; ime i prezime nalogodavca za trošenje novca od naplaćenih kazni za saobraćajne prekršaje; da li je postojala prethodna saglasnost višeg organa od organa koji je nalogodavac za trošenjenj novca od naplaćenih kazni za saobraćajne prekršaje; broj zaposlenih lica na određeno i neodređeno vreme; ugodtiteljske usluge u zemlji i inostranstvu; službena putovanja u inostranstvu, da li su predsednik opštine i skupštine primali dodatne naknade za rad u komisijama i drugim telima opštine?
- Informacije koje se tiču finaniranja KUD „Bećarac“ od stane Opštine Novi Bečej.
- Kopija kompletnog audio zapisa sa 33. Sednice Skupštine opštine Novi Bečej koja je održana dana 19.11.2015. godine.
- Zapisnici o javnom otvaranju ponuda kancelarijskog materijala i štamparskih usluga za 2012, 2013. i 2014. godinu; Ponude izabranih ponuđača u javnim nabavkama kancelarijskog materijala i štamparskih usluga za 2012, 2013. i 2014. godinu.
Projekat „Imaš pravo da znaš“ sufinansira opština Novi Bečej
Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.