Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

Šta su državni revizori napisali o tome kako su sprovedene javne nabavke opštine Novi Bečej u 2020. godini predstavljamo u ovom tekstu.

Podsetimo da smo prethodno objavili nalaze državnih revizora koji se odnose na javne nabavke u 2019. godini u toj banatskoj opštini. Sve ovo je evidentirano i u izveštaju.

11) Javna nabavka radova – Izrada i montaža drvenih kućica i tezgi

U pitanju je javna nabavka male vrednosti, procenjena na 3.186.000 dinara bez PDV

Broj blagovremeno dostavljenih ponuda je, visokih, četiri. Ugovor je 26. marta 2020. godine zaključen sa „Ranđelović – gradnja“ DOO Novi Bečej na iznos od 2.183.451 dinara.

U postupku realizacije Ugovora, po osnovu dostavljene računovodstvene dokumentacije državni revizori konstatovali su izvršenje predmeta nabavke u iznosu od 2.620.140 dinara sa PDV, koji predstavlja ugovoreni iznos.

Otkrivena nepravilnost

– Za člana komisije za javnu nabavku nije imenovano lica koja ima odgovarajuće stručno obrazovanje iz oblasti iz koje je predmet javne nabavke, što nije u skladu sa članom 54. stav 7. Zakona o javnim nabavkama.

12) Javna nabavka radova – Izgradnja muzejskog objekta sa pratećim sadržajem

Radi se o otvorenom postupku javne nabavke procenjene vrednosti  9.716.666 dinara bez PDV-a.

Broj blagovremeno dostavljenih ponuda je, ponovo, za naše prilike, visokih, tri.

Izabrana je zajednička ponuda grupe ponuđača, gde je nosilac posla „Dijagonala NB“ Novi Bečej, a član grupe „Mah gradnja 1991“ Novi Bečej. Ugovor je zaključen 15. aprila 2020. godine na iznos 9.043.858 dinara.

U postupku realizacije Ugovora, po osnovu dostavljene računovodstvene dokumentacije DRI je konstatovao izvršenje predmeta nabavke u iznosu od 10.852.630 dinara sa PDV, koji predstavlja ugovoreni iznos.

13) Javna nabavka radova – Izgradnja otresišta u opštini Novi Bečej

U pitanju je postupak javne nabavke male vrednosti procenjene vrednosti 4.833.333 dinara bez PDV-a.

Broj blagovremeno dostavljenih ponuda je dve.

Ugovor je 1. jun 2020. godine zaključen sa „Eko gradnja“ d.o.o. Zrenjanin na ponuđeni iznos 4.125.650 dinara.

U postupku realizacije Ugovora, po osnovu dostavljene računovodstvene dokumentacije konstatovali smo izvršenje predmeta nabavke u iznosu od 4.950.641 dinara sa PDV.

14) Javna nabavka radova – Izgradnja fiskulturne sale sa pratećim sadržajem u Bočaru

U pitanju je pregovarački postupak javne nabavke bez objavljivanja javnog poziva

Procenjene vrednosti 64.904.168 dinara bez PDV-a.

Broj blagovremeno dostavljenih ponuda je jedan.

Zbog toga što nisu bili ispunjeni uslovi za dodelu ugovora doneta je odluka o obustavi postupka javne nabavke, 6. aprila 2020. godine, objavljena 8. aprila.

Odluka o pokretanju pregovaračkog postupka sa objavljivanjem poziva za podnošenje ponuda doneta je 7. aprila 2020. godine. Potom je izabrana zajednička ponuda grupe ponuđača: „Dijagonala-NB“ Novi Bečej, članovi grupe: „Mont“ doo, Zrenjanin i „Mah gradnja“ Novi Bečej 63.924.554 dinara

Ugovor o javnoj nabavci  zaključen je 11. maja 2020. na iznos od  63.924.554 dinara bez PDV-a.

Blagovremeno je dostavljena jedna ponuda.

Konstatacija revizora – Odluka o obustavi postupka javne nabavke je doneta 6. aprila 2020. godine, a objavljena je na Portalu javnih nabavki dva dana kasnije odnosno 8. aprila.

Posle donošenja odluke o obustavi postupka, rok za podnošenje zahteva za zaštitu prava je deset dana od dana objavljivanja odluke na Portalu javnih nabavki, iz čega proizilazi da je predmetna Odluka postala konačna zaključno sa 18. aprilom 2020. godine i počev od tog dana proizvodi pravne posledice. Nakon konačnosti stiču se preduslovi za sprovođenje pregovaračkog postupka javne nabavke čiji osnov proizilazi iz sadržaja odluke o obustavi postupka. Suprotno navedenom, naručilac je Odluku o sprovođenju pregovaračkog postupka doneo 7. aprila 2020. godine, odnosno pre konačnosti Odluke o obustavi postupka čiji su zaključci o činjenicama predstavljali pravni osnov za pokretanje pregovaračkog postupka.

U postupku realizacije Ugovora, po osnovu dostavljene računovodstvene dokumentacije konstatovali smo izvršenje predmeta nabavke u iznosu od 76.709.464 dinara (48.432.280 dinara u 2019. godini i 28.277.182 dinara) sa PDV, koliko je i ugovoreno.

Otkrivena nepravilnost

– Za članove komisije za javnu nabavku, imenovana su lica koja nisu zaposlena u Upravi kao Naručiocu, ali ne iz razloga što naručilac nema zaposleno lice koje ima odgovarajuće stručno obrazovanje iz oblasti iz koje je predmet javne nabavke, što nije u skladu sa članom 54. stav 8. Zakona o javnim nabavkama.

– Odluku o sprovođenju pregovaračkog postupka donetu pre konačnosti Odluke o obustavi postupka čiji su zaključci o činjenicama predstavljali pravni osnov za pokretanje pregovaračkog postupka, što nije u skladu sa članom 35. stav 1. tačka 1., a u vezi sa članom 146. stav 6. Zakona o javnim nabavkama.

15) Javna nabavka radova – Održavanje horizontalne i vertikalne saobraćajne signalizacije na teritoriji opštine Novi Bečej

U pitanju je postupak nabavke male vrednosti radi zaključenja ugovora o javnoj nabavci.

Čija je procenjena vrednost bila 4.166.667 dinara bez PDV-a. Ugovor je potpisan sa Signal Sombor.

Blagovremeno su dostavljene dve ponude.

Državni revizori su naveli sledeće:

Članom 77. stav 2. tačka 2. Zakona o javnim nabavkama, propisano je da se ispunjenost uslova poslovnog kapaciteta može dokazati dostavljanjem spiska najvažnijih izvedenih radova, isporučenih dobara ili pruženih usluga za period koji nije duži od osam godina za radove, odnosno pet godina za dobra i usluge, sa iznosima, datumima i listama kupaca odnosno naručilaca.

Suprotno navedenom, konkursnom dokumentacijom kao dodatni uslov za učešće u postupku javne nabavke u pogledu poslovnog kapaciteta zahtevano je od ponuđača da su u prethodnih pet obračunskih godina (2015-2019) ostvarili poslovni prihod po osnovu izvedenih radova postavljanje vertikalne saobraćajne signalizacije, što do tog momenta u pogledu zakonitosti tog uslova nije sporno, ali su taj poslovni prihod uslovili da mora biti dokazan sa minimum pet ugovora u vrednosti od najmanje 3.000.000 dinara bez PDV-a po ugovoru, što ga čini diskriminatorskim i ograničava konkurenciju.

Uslov od 15.000.000 dinara poslovnih prihoda u poslednjih pet godina po osnovu izvedenih radova koji su predmet nabavke se može dovesti u logičku vezu sa predmetom nabavke i njegovim obimom, ali uslov da se isti dokazuje sa ugovorima čija vrednost nije manja od 3.000.000 dinara bez PDV-a je u tom smislu ograničavajući.

Saglasno navedenom, u postupku revizije se nismo uverili niti nam je od strane subjekta revizije prezentovana dokumentacija na osnovu koje bi prihvatili stav naručioca, da neće biti sposoban odnosno da nije kvalifikovan da izvrši predmet nabavke potencijalni ponuđači koji je ostvario poslovnih prihoda od 15.000.000 dinara u poslednjih pet godina po osnovu izvedenih radova koji su predmet nabavke, ali na osnovu više pojedinačnih ugovora čija je vrednost manja od 3.000.000 dinara bez PDV-a.

Iz tih razloga tako zahtevan dokaz uslova poslovnog kapaciteta, ocenjujemo kao diskriminatorskim i koji ograničava konkurenciju jer onemogućava učešće drugih zainteresovanih ponuđača koji su ostvarili zahtevani poslovni prihod u navedenom periodu, ali po osnovu više ugovora manje vrednosti, što se nikako ne može smatrati razlogom koji ih čini nekvalifikovanim da izvrše predmet ove nabavke.

Kao dodatni uslov za učešće u postupku javne nabavke, u pogledu kadrovskog kapaciteta, naručilac je između ostalog zahtevao da ponuđač ima zaposleno jedno lice sa licencom odgovornog izvođača radova (licenca br. 470) sa radnim iskustvom od najmanje tri godine.

Pravilnikom o polaganju stručnog ispita u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja, izrade tehničke dokumentacije, građenja i energetske efikasnosti, kao i licencama za odgovorna lica i registru licenciranih inženjera, arhitekata i prostornih planera, propisano je da za sticanje licence odgovornog izvođača radova, između ostalog, lice mora da ima najmanje tri godine odgovarajućeg stručnog iskustva na građenju objekata, odnosno izvođenju radova, iz odgovarajuće stručne, odnosno uže stručne oblasti.

Iz odredbi navedenog Pravilnika proizilazi da lice koje je steklo licencu odgovornog izvođača radova, između ostalog ima i odgovarajuće stručno iskustvo iz svoje oblasti koje ga je i kvalifikovalo da mu se dodeli odgovarajuća licenca.

Saglasno navedenom zaključujemo da je suvišno, a samim tim i diskriminatorski, uslovima iz konkursne dokumentacije zahtevati da lice koje ima odgovarajuće stručno iskustvo iz svoje oblasti što se „verifikuje“ dodeljivanjem licence, ima na to još tri godine radnog iskustva. Imajući u vidu obim i složenost predmeta javne nabavke, sama licenca odgovornog izvođača radova ga kvalifikuje da je kompetentan, stručan i sa odgovarajućim stučnim iskustvom neophodnim za izvršenje predmetnih radova.

U postupku realizacije Ugovora, po osnovu dostavljene računovodstvene dokumentacije konstatovali smo izvršenje predmeta nabavke u iznosu od 3.646.899 dinara sa PDV.

Otkrivena nepravilnost

– Konkursnom dokumentacijom su kao dokazi kojima se dokazuje dodatni uslov za učešće u postupku javne nabavke u delu poslovnog kapaciteta, određeni ugovori čija vrednost ne sme biti manja od 3.000.000 dinara bez PDV-a, što je diskriminatorski uslov koji ograničava konkurenciju jer onemogućava učešće drugih zainteresovanih ponuđača koji su ostvarili zahtevani poslovni prihod u navedenom periodu kao uslov za učešće, ali po osnovu više ugovora manje vrednosti, što nije u skladu sa članom 76. stav 6, a u vezi sa članom 77. stav 2. tačka 2. podtačka 1 i član 10. stav 2. Zakona o javnim nabavkama.

– Konkursnom dokumentacijom kao dodatni uslov za učešće u postupku javne nabavke u pogledu kadrovskog kapaciteta, naručilac je između ostalog zahtevao da ponuđač ima zaposleno jedno lice sa licencom odgovornog izvođača radova (licenca br.470) sa radnim iskustvom od najmanje tri godine, što je diskriminatorski uslov koji ograničava konkurenciju jer lice sa navedenom licencom već ima odgovarajuće radno iskustvo koje je bilo uslov za sticanje iste, što nije u skladu sa članom 76. stav 6, a u vezi sa članom 10. stav 2. Zakona o javnim nabavkama.

16) Javna nabavka radova – Rekonstrukcija i adaptacija zgrade omladinskog doma u Novom Miloševu

Radi se o otvorenom postupku javne nabavke radi zaključenja ugovora o javnoj nabavci gde je procenjena vrednost: 7.934.058 dinara bez PDV-a.

Broj blagovremeno dostavljenih ponuda je, visokih, pet.

Ugovor je zaključen sa „Nika Construction“ doo Beograd (Stari grad), Beograd – Stari grad, članovi grupe: „Tron Tex“ doo, Novi Sad, „Finish deal“ doo, Beograd, na iznos od 6.842.436 dinara.

Otkrivena nepravilnost

– Obaveštenje o zaključenom Ugovoru o javnoj nabavci nije objavljeno u roku od pet dana od dana zaključenja Ugovora, što nije u skladu sa članom 116. stav 1. Zakona o javnim nabavkama.

17) Javna nabavka usluga –Organizacije moto-trka

U pitanju je javna nabavka male vrednosti.

Procenjena vrednost postupka je bila 1.500.000 dinara bez PDV-a.

Blagovremeno je dostavljena jedna ponuda od Agencije – Music Company – Top-Ton Sremska Kamenica na iznos od 1.495.000 dinara.

18) Javna nabavka usluga – usluge štampanja materijala i izrada novogodišnjeg štampanog materijala za potrebe opštine Novi Bečej. U pitanju je javna nabavka male vrednosti radi zaključenja ugovora o javnoj nabavci, procenjene vrednosti 4.500.000 dinara bez PDV-a

Broj blagovremeno dostavljenih ponuda je dva.

Ugovor je potpisan sa SZR Štamparija „BIS“ Kikinda, na 4.359.050 dinara.

-U postupku realizacije Ugovora, po osnovu dostavljene računovodstvene dokumentacije konstatovali smo izvršenje predmeta nabavke u iznosu od 4.774.528 dinara sa PDV, naveli su revizori.

19) Javna nabavka usluga – lični pratioci

U pitanju je javna nabavka male vrednosti radi zaključenja ugovora o javnoj nabavci procenjene vrednosti 3.333.333 bez PDV-a. Blagovremeno su dostavljene dve ponude

Ugovor je zaključen sa Udruženjem građana „Samopouzdanje – Onbizalom“ Novi Bečej na 3.333.300 dinara bez PDV-a.

Otkrivena nepravilnost

– Obaveštenje o zaključenom Ugovoru o javnoj nabavci nije objavljeno u roku od pet dana od dana zaključenja Ugovora, što je nije u skladu sa članom 116. stav 1. Zakona o javnim nabavkama.

20) Javna nabavka usluga – geronto domaćice

Vrsta postupka javna nabavka male vrednosti procenjene vrednosti 5.000.000 bez PDV-a.

Blagovremeno su dostavljene dve ponude, a ugovor na 4.999.916 dinara bez PDV-a je zaključen sa Domom za smeštaj duševno obolelih lica „Sveti Vasilije Ostroški Čudotvorac“, Novi Bečej.

-U postupku realizacije Ugovora, po osnovu dostavljene računovodstvene dokumentacije konstatovali smo izvršenje predmeta nabavke u iznosu od 5.999.000 dinara sa PDV, zaključili su državni revizori.

 

 

 

 

Sadržaj je kreiran u okviru projekta „Informisanjem do potpunijeg ostvarivanja prava građana u opštini Novi Bečej“ koji je sufinansiran iz budžeta opštine Novi Bečej. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име