Banke u Srbiji su imale obavezu da do 1. avgusta na svojim portalima objave obaveštenje za klijente o novom zastoju u otplati kredita, prenosi Tanjug.
Obaveštenje treba da sadrži informacije o početku primene i periodu trajanja moratorijuma, obračunu kamate, načinu otplate obaveza po prestanku moratorijuma, mogućim alternativnim načinima otplate obaveza, kao i reprezentativni primer iznosa obaveze pre i nakon prestanka moratorijuma.
S obzirom na to da su banke mogle već istog dana (27. jula) kada je Izvršni odbor Narodne banke Srbije usvojio propise kojima dužnicima omogućava, da dodatno odlože obaveze po osnovu kredita, kreditnih proizvoda i lizinga, da na svojim sajtovima postave obaveštenje, tako su i klijenti već tada mogli da se izjasne da žele da nastave sa otplatom obaveza, odnosno odbiju moratorijum.
Ukoliko dužnik u roku od deset dana od dana objavljivanja obaveštenja o ponudi, tu ponudu ne odbije, smatraće se da je ponudu prihvatio.
Klijent banke može da odbije ponudu o moratorijumu elektronskim putem, putem redovne pošte, telefonom ili u poslovnim prostorijama banke, ali i da odustane od moratorijuma tokom njegovog trajanja, zahtevajući to od banke na isti način ili uplatom u celini dospele, a neizmirene obaveze, objasnili su u NBS.
Izvor: Tanjug