Iako u senci drugih sportova, motociklisti Oldtajmer kluba Bečej – Novi Bečej ove sezone, mada nastupaju samo sa trojicom takmičara, beleže zapažene rezultate u kategoriji moto klasik.
Polovina je takmičarske sezone, a mnogi u dva Bečeja i ne znaju da ime njihovih mesta u zemlji i inostranstvu pronose motociklisti, naglašava Atila Silađi. Direktan povod za druženje sa motociklistima je uspeh naših takmičara na prvenstvu Srbije duž staze Beranovac kraj Kraljeva.
Karolj Kenjereš je bio ubedljivo prvi u klasi do 50 kubika, gde je Goran Tajkov osvojio četvrto mesto i doneo dragocene bodove da smo trenutno drugoplasirani u ekipnoj konkurenciji. U klasi do 250 kubika prvim mestom i pobedničkim peharom okitio se Zoltan Berkeš.
Veliku zahvalnost za ostvarene rezultate duguju mentoru, veteranu moto sporta nekadašnje Jugoslavije i Evrope, Miklošu Boji koji sa velikim entuzijazmom savetuje i time pomaže aktuelnim vozačima.
Oldtajmer klub Bečej – Novi Bečej, i pored prefiksa u imenu „stari“, relativno mlad klub oformljen 2012. godine, a tek su prošle godine obezbedili tamičarsku licencu u moto klasiku i učestvuju na takmičenjima domaćeg i međunarodnog karaktera. Kao mlad klub, niko nije očekivao da će biti ovako uspešni na stazi. Pobednički mentalitet stigao je s angažovanjem iskusnog Karolja Kenjereša iz Subotice.
-Moj klub u Subotici se raspao, pa sam izabrao Bečej da mi bude nova sredina, jer mi se dopalo kako rade, a tu je i moj višedecenijski prijatelj Mikloš Boja, pojašnjava Karolj Kenjereš kako je stigao kraj Tise. Uz to, lane i preklane sam osvajao prva mesta u klasi do 50 kubika na prvenstvu Srbije i Alpa Adria kupu. Vodeći sam na polovini takmičenja u oba takmičenja, pa imam priliku da trijumfujem na kraju, što bi mi, zbog pobedničkog het-trika, donelo najveće priznanje Moto saveza Srbije „zlatnu kacigu“. Ima još trka i moraću da se potrudim da ostvarim cilj, kako ne bi prošao kao moj prijatelj Mikloš Boja, kome je početkom osamdesetih godina prošlog veka izmakao takav uspeh. Ali, evo posle četiri decenije Bečej će, potrudiću se, dočekati da u grad kraj Tise stigne „zatna kaciga“.
Brifing s predstavnicima medija održan je u dvorištu porodične kuće Zoltana Berkeša, gde su prvo ispred radionice postrojeni dvotočkaši, a pošto su ih mastori moto sporta uzjahali i počelo je škljockanje fotoaparata i zujanje kamera.
-Možda smo preuzeli veliku obavezu na sebe ove sezone, jer se takmičomo, pored prvenstva Srbije, na šampionatu Mađarske, gde smo prvoplasirani, i na Balkanskom prvenstvu, gde smo, kao u našoj državi, drugoplasirani, a tu je i „Mani kup“ u Mađarskoj, pa Evro kup… Prethodno takmičenje mi je doneo mnogo briga i na kraju radost. U prvoj subotnjoj trci sam bio prvi, ali sam u drugoj morao da odustanem zbog kvara na motoru do 125 i 250 kubika. Jedan problem smo relativno brzo rešili, ali oko drugog smo se do kasno u noć majstor Miki Boja i ja borili i izborili. Osposobili smo motor, ali sam morao da startujem sa poslednje pozicije. Mada sam time bio hendikepiran, vozio sam dosta dobro po teškoj stazi, jer je duvao vetar i padala kiša, prvi prošao kroz ciljnu ravninu i osvajanjem pehara i bodova za klub sve naplatio, zadovoljan je Zoltan Berkeš.
Iako po godinama nije najmlađi, Goran Tajkov po vozačkom stažu jeste i zadovoljan je osvojenim četvrtim mestom, koje je donelo bodove klubu za drugu poziciju u ekipnom plasmanu.
-Znajući kakve sam sve probleme imao sa motorom i da sam dugo bio poslednjeplasirani na stazi, zadovoljan sam osvojenim četvrtim mestom. U mojoj klasi je Karčika neprikosnoven, a za mene je prvo mesto Zolike izuzetan uspeh, jer je bilo pitanje da li će uopšte učestovovati, a onda zahvaljujući majstorstvu Mikike Boje ne samo da je učestvovao, nego i pobedio. Ja ne odlazim na međunarodne trke, ali kako nam je krenulo, ko zna… ostaje nedorečen Goran Tajkov.
Sluša daleko mlađe kolege Mikloš Boja, koji je dve decenije u kontinuitetu vozio po svim stazama nekadašnje Jugoslavije i širom Evrope, a onda dodaje.
-Drago mi je da je moto sport „vaskrsao“ u Bečeju. Pokušavam svoje bogato znanje i iskustvo da prenesem mlađima. Radim tehničke stvari, a i savetujem, pa me, iskreno rečeno, ne iznenađuju aktuelni uspesi. Ponosan sam na Zoliku kako sve što ga savetujem reaizuje na stazi tokom trke i nije čudo da pobeđuje, iskreno veli Mikloš Boja i dodaje. Moto sport je izuzetno skup, počev od motora, preko rezervnih delova, ulja, benzina, do odlazaka na takmičenja i smeštaja u hotelima. Potrebna nam je pomoć, a nje niotkud nema. Sve se ove realizuje na entuzijazmu, a to nije dobro. Sistemski treba rešiti pitanje finansiranja moto sporta.
Svi su se složili da im je problem i trening. Nemaju stazu gde mogu da testiraju svoje motore, da stiču rutinu pred trku. U Evropi je to „druga dimanzija“. Staze za treninge su kao za „formulu jedan“, iz budžeta dobijaju sredstva za rad i takmičenje. Bečejci se snalaze kako znaju i umeju. Za sada je Petrograd iz Zrenjanina vodeći u ekipnom plasmanu prvenstva Srbije sa 70 bodova, Bečejci imaju 63, a prvi pratioc deset manje u konkurenciji sedam klubova, od kojih su četiri iz Vojvodine.
Projekat „Iz ugla građana“ sufinansira opština Bečej