Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

Kancelarija za javne nabavke je monitorisala pojedine postupke javnih nabavki u JP „Vojvodina šume“ Novi Sad.

Postupci javnih nabavki nad kojima je sproveden monitoring:

Gorivo, 2022. godine (JN referentni broj: 5), procenjena vrednost: 710.000.000,00 dinara;

Potrošni materijal za računare i fotokopir aparate, 2022. godine, (za period od 3 godine) (JN referentni broj: 105), procenjena vrednost: 13.000.000,00 dinara;

Materijal za šumske puteve 2022. godine (II) (JN referentni broj: 85), procenjena vrednost: 53.150.000,00 dinara;

Obavezna oprema i kozmetika za vozila, antifriz, kočione i ostale tečnosti za mašine i motorna vozila (JN referentni broj: 3/NS-2022), procenjena vrednost: 300.000,00 dinara;

Radna odeća – rezervisana javna nabavka (JN referentni broj: 82), procenjena vrednost: 23.125.000,00 dinara;

PDA uređaji i štampači 2022. godine (JN referentni broj: 93), procenjena vrednost: 16.000.000,00 dinara;

Novogodišnja i/ili poslovna galanterija, sa logotipom, 2022. godine, (za period od 3 godine) (JN referentni broj: 99), procenjena vrednost: 14.000.000,00 dinara;

Servisiranje i održavanje vozila, mehanizacije, mašina, uređaja, njihovi komponenti i drugo, za potrebe ŠG „Sombor“ (JN referentni broj: 18), procenjena vrednost: 5.050.000,00 dinara;

Servisiranje i održavanje vozila, mehanizacije, mašina, uređaja, njihovi komponenti i drugo, za potrebe Direkcije JP, „Toyota Land Cruiser“ (JN referentni broj: 58), procenjena vrednost: 500.000,00 dinara;

Servisiranje uređaja sa sistemom za hlađenje, 2022. godine, za potrebe „Lovoturs“-a (JN referentni broj: 5/l), procenjena vrednost: 1.500.000,00 dinara;

Istraživačko razvojni projekti u šumarstvu (II) (JN referentni broj: 54), procenjena vrednost: 8.000.000,00 dinara;

Kontrola zdravstvene bezbednosti (hrane, vode i dr.) 2022. godine za potrebe ŠG SM (JN referentni broj: 38/22/SM), procenjena vrednost: 680.000,00 dinara;

Usluge u delatnosti lovstva, za ŠG Sombor i „Lovoturs“ (JN referentni broj: 11), procenjena vrednost: 10.700.000,00 dinara;

Usluge u delatnosti lovstva, (II) (JN referentni broj: 40), procenjena vrednost: 17.892.000,00 dinara;

Izgradnja, čišćenje i revitalizacija kanala (JN referentni broj: 92/22), procenjena vrednost: 1.500.000,00 dinara;

Adaptacije i rekonstrukcije objekata, rekonstrukcija Lovačke kuće Karakuša za šumarstvo „Sremska Mitrovica“ 2022. godine (JN referentni broj: 7/22 ŠGSM), procenjena vrednost: 2.500.000,00 dinara;

Adaptacije i rekonstrukcije objekata (JN referentni broj: 66), procenjena vrednost: 2.165.000,00 dinara;

Adaptacije i rekonstrukcije objekata, 2022. godine (III) – (za potrebe ŠG „Sombor“) (JN referentni broj: 129), procenjena vrednost: 2.500.000,00 dinara;

Adaptacije i rekonstrukcije objekata (JN referentni broj: 36), procenjena vrednost: 1.800.000,00 dinara;

Usluge kamionskog prevoza 2022. godine (II) (za potrebe ŠG „Sombor“) (JN referentni broj: 30/SO), procenjena vrednost: 500.000,00 dinara.

Spisak dokumentacije koja je korišćena prilikom sprovođenja monitoringa:

Odluka o sprovođenju postupka javne nabavke

Izjava o nepostojanju sukoba interesa

Javni poziv

Konkursna dokumentacija

Ispravka – obaveštenje o izmenama ili dodatnim informacijama

Zapisnik o otvaranju ponuda

Izveštaj o postupku javne nabavke

Odluka o dodeli ugovora

Obaveštenje o dodeli ugovora, obustavi postupka ili poništenju postupka

Rezultat sprovedenog monitoringa:

Prilikom određivanja kriterijuma za izbor privrednog subjekta naručilac je predvideo vremenski period koji je kraći od zakonom propisanog vremenskog perioda. S tim u vezi, KJN je ukazala naručiocu da, u cilju obezbeđivanja konkurencije, ubuduće razmotri mogućnost propisivanja dužeg vremenskog perioda u okviru kojeg ponuđači mogu da dokažu da ispunjavaju zadate kriterijume;

U okviru tehničkih specifikacija naručilac je predvideo određene standarde, a da isto nije bilo praćeno rečima „ili odgovarajuće“. Članom 99. stav 1. ZJN propisano je da se tehničke specifikacije određuju na jedan od sledećih načina, gde je u tački 2) navedeno: upućivanjem na tehničke specifikacije i, poštujući sledeći redosled prioriteta, na nacionalne standarde kojima se preuzimaju evropski standardi, na evropsku tehničku ocenu, zajedničke tehničke specifikacije, međunarodne standarde, druge tehničke referentne sisteme uspostavljene od strane evropskih tela za standardizaciju ili u slučaju kada neki od njih ne postoje, nacionalne standarde, nacionalna tehnička odobrenja ili nacionalne tehničke specifikacije koje se odnose na projektovanje, obračun troškova i izvođenje radova i upotrebu dobara, pri čemu svako upućivanje mora da bude praćeno rečima „ili odgovarajuće”;

Konkursna dokumentacija ne sadrži obrazac troškova pripreme ponude. Navedeno postupanje naručioca nije u skladu sa članom 2. stav 1. tačka 8) podtačka (2) Pravilnika kojim je propisano da konkursna dokumentacija u otvorenom postupku sadrži obrazac troškova pripreme ponude;

Na osnovu podataka na Portalu javnih nabavki utvrđeno je da je naručilac obaveštenje o dodeli ugovora objavio pre datuma zaključivanja ugovora o javnoj nabavci. S tim u vezi, naručioču je ukazano na odredbu člana 109. ZJN kojom je propisano da je naručilac dužan da Obaveštenje o dodeli ugovora dužan da pošalje na objavljivanje u roku od 30 dana od dana zaključivanja ugovora o javnoj nabavci. Imajući u vidu navedenu zakonsku odredbu, može se zaključiti da naručilac Obaveštenje o dodeli ugovora objavljuje tek nakon zaključivanja ugovora o javnoj nabavci, a ne pre zaključivanja ugovora;

Izjava o nepostojanju sukoba interesa koja je učitana na Portal javnih nabavki sačinjena je pre otvaranja ponuda. Navedeno nije u skladu sa članom 50. stav 8. ZJN, kojim je propisano da nakon otvaranja ponuda članovi komisije za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke, potpisuju izjavu o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa;

Naručilac odluku o dodeli ugovora nije na Portalu javnih nabavki objavio u zakonom propisanom roku. Navedenim postupanjem naručilac nije postupio u skladu sa članom 146. stavom 5. ZJN kojim je predviđeno da je naručilac dužan da odluku o dodeli ugovora objavi na Portalu javnih nabavki u roku od tri dana od dana donošenja. Isto je propisano i kao prekršaj naručioca, shodno članu 236. stav 1. tačka 11) ZJN;

Prilikom definisanja kriterijuma za izbor privrednog subjekta, u pogledu tehničkog i stručnog kapaciteta, naručilac nije odredio vremenski period u kojem su ponuđači stekli reference, u skladu sa ZJN. S tim u vezi, KJN je ukazala na odredbu člana 124. ZJN kojom je propisano da se tehnički i stručni kapacitet dokazuje dostavljanjem jednog ili više dokaza i to spiska isporuka relevantnih dobara ili pruženih usluga tokom perioda od najviše tri poslednje godine pre isteka roka za podnošenje ponuda, a ako je potrebno da bi se obezbedio odgovarajući nivo konkurencije, naručioci mogu da označe da će se uzeti u obzir dokaz o relevantnim dobrima ili uslugama isporučenim, odnosno pruženim u periodu dužem od tri godine. Takođe je ukazano na član 7. ZJN kojim je propisano da je naručilac dužan da u postupku javne nabavke omogući što je moguće veću konkurenciju, kao i da ne može da ograniči konkurenciju sa namerom da određene privredne subjekte neopravdano dovede u povoljniji ili nepovoljniji položaj, a naročito ne može onemogućavati bilo kojeg privrednog subjekta da učestvuje u postupku javne nabavke korišćenjem diskriminatorskih kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta, tehničkih specifikacija i kriterijuma za dodelu ugovora;

Naručilac se saglasio sa svim zapažanjima KJN i prihvatio ih u celosti.

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име