Novim Zakonom o opštem upravnom postupku koji je stupio na snagu 8. juna od građana se ubuduće neće zahtevati podaci, odnosno dokumenti, koji već postoje u evidenciji.

Takvo zakonsko rešenje uštedeće novac i vreme građana. Međutim, puna primena zakona očekuje se tek od 1. juna 2017. godine, a do tog perioda predstoje obuke i dodatna tehnička podrška zaposlenima u upravi.

Odredbama novog zakona bi građani odlaskom na jedan šalter uradili sve što je potrebno da se ostvari pravo pred državom, jer će državni organi međusobno razmenjivati informacije. Drugim rečima, građani više neće biti kuriri. U Odeljenju za opštu upravu i društvene delatnosti Opštinske uprave Bečej su i ranije u nekim postupcima radili na sličan način, ali će trebati vremena da novi sistem zaživi i u praksi.

Mi smo i do sada dosta podataka prikupljali po službenoj dužnosti. Za sada, gledaćemo da što više možemo da uradimo za stranke i da njima olakšamo postupak, rekla nam je načelnica Odeljenja za opštu upravu i društvene delatnosti Opštinske uprave Bečej Ljiljana Dejanović. Ona dodaje da komunikacija trenutno sa nekim organima van opštine nije idealna, te da će u prelaznom periodu biti efikasnije da stranke same pribave određenu dokumentaciju.

Država se na ovaj korak opredelila iz razloga fiskalne konsolidacije, i to ne bi trebalo da ima veze sa smanjem broja zaposlenih u državnoj administraciji. Do pune primene, ipak će biti posla, sa obe strane.

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име