Primenjena geografija: Važan je pristup obrazovanju
Primenjena geografija: Važan je pristup obrazovanju

Zahvaljujući projektu „Moja prava, moja budućnost: Koraci ka unapređenju kvaliteta života Roma i Romkinja u opštini Bečej” koji finansira Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu, nacionalne manjine – nacionalne zajednice, u Bačkom Gradištu su u jeku edukativne radionice namenjene deci i mladima iz ugroženih društvenih grupa.

Nažalost, edukatorski tim primećuje nedostatke „onlajn“ nastave i ističe da je u narednom periodu potrebno organizovati i sprovesti brojne aktivnosti sa ciljem da se poprave rezultati u učenju, a pre svega da đaci iz marginalizovanih grupa dobiju potrebnu podršku i nastave sa pohađanjem škole.

-Nije toliko akcenat na rezultatima u školi, iako su oni, naravno, poželjni. Akcenat je na funkcionalnom znanju i znanju koje deca mogu da primene u životu. Veoma je važno nastaviti podršku učenicima iz siromašnih porodica i svih ostalih marginalizovanih grupa jer će jedino obrazovanje doneti i ekonomsku nezavisnost, a ona je ključ za izlazak iz siromaštva, navodi predsednica udruženje Dobrila Đin i dodaje: Veoma smo ponosni na naše vršnjačke edukatore koji nesebično dele znanja i veštine. Uz to, naš edukatorski tim, na osnovu pedagoškog profila učenika, realizuje aktivnosti kako bi svako dete dobilo podršku za predmet koji mu slabije „ide“ i kako bi se osnažilo za dalje učenje i život generalno.

Đin dodaje da će tokom jeseni i zime humanitarno udruženje sprovoditi i druge aktivnosti i realizovati projekte čiji će glavni cilj biti promocija celoživotnog učenja.

Vršnjačka edukacija
Vršnjačka edukacija

Dodajmo i da u opštini Bečej u ekstremnom siromaštvu živi skoro 1.000 dece i da je epidemija korona virusa, osim što je ostavila danak u obrazovnom sistemu, ekonomski dodatno pogodila najsiromašnije grupe ljudi.

Zahvajujući saradnji sa institucijama u sistemu obrazovanja, lokalne samouprave i civilnog sektora u poslednjih se godina povećava broj dece romske nacionalnosti u školama, a napuštanje obrazovanja, koje gotovo ne postoji, strogo se kontroliše.

Primetan je sve veći broj Roma i Romkinja u srednjim školama, ali i dalje treba ulagati napore da pohađanje i sticanje znanja i veština bude na višem nivou.

– U narednim nedeljama pružaćemo i individualnu podršku našim polaznicima sa ciljem da postižu još bolje rezultate i da budu motivisaniji za dalji napredak. Osim rada sa decom i mladima, posebnu pažnju ćemo usmeriti na to da i roditelji i porodice budu uključene u proces, jer bez toga nema očekivanog poboljšanja položaja, rekla je psihološkinja Tamara Hadnađev.

Osim aktivnosti u koje si direktno uključuju učenici, najpre deca i učenici srednjih škola, udruženje sa sedištem u Bačkom Gradištu realizuje i projekat „Želimo, znamo, radimo – Ka aktivnijem i efikasnijem pristupu preduzetništvu mladih Roma“ koji finansijski podržava Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova.

 

Sadržaj je kreiran u okviru projekta „U fokusu: Pravo građana, obaveza vlasti“ koji je sufinansiran iz budžeta opštine Bečej. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име