Građani opštine Novi Bečej od 20. aprila zvanično imaju svog notara, odnosno javnog beležnika. To znači da oni kojima su neophodne usluge notara više neće morati da putuju do Bečeja, kako je to do sada bio slučaj i imaju dodatne troškove, već će sve svoje poslove oko overe javnih isprava moći da završe na jednom mestu, u svojoj opštini.
Pravo građana da u svom mestu izvršavaju overu svih potrebnih isprava, izuzetno je bitna stvar, smatra Tamara Ivanišević, načelnica Opštinske uprave.
– Očekujemo da će se imenovanjem notara smanjiti gužva, povećati pristupačnost, da će notar imati dovoljno vremena da izađe građanima u susret, pre svega, savetodavno, kao i da će u kraćem vremenskom roku moći da izvrši svoj posao, odnosno da overi sve izjave za kojima građani imaju potrebu i na taj način da im uštedi vreme, kako bi brže i lagodnije obavili svoj posao, rekla je Ivaniševićeva.
Notar opštine Novi Bečej je Dimitrije Nikolić, a njegova kancelarija se nalazi u ulici Žarka Zrenjanina bb, u neposrednoj blizini zgrade opštine, a preko puta suda. Objašnjavajući koje usluge pruža jedan javni beležnik, Nikolić kaže da su to najpre potrebe građana vezane za promet nepokretnosti.
– Javni beležnik je nadležan da vrši overu javnih isprava kod ugovora, recimo o kupoprodaji, o poklonu, što smo do sada ove nedelje najčešće imali, ali isto tako i kod upisa založnog prava. Ovde ima dosta stanovnika koji se bave poljoprivredom, a da bi ostvarili određena sredstva iz kredita, koji se dobijaju iz pokrajinskih fondova, izlazimo im u susret, radimo uslužno sačinjavanje beležničkih zapisa vezano za založne izjave, kako bi se ispunila forma i sve ono što se traži kod ostvarivanja prava na kredit, objasnio je Nikolić.
Kako kaže, ono što je sigurno, građani, bilo da prvo posete advokata ili sami sačine neki ugovor, svakako moraju doći do javnog beležnika.
– I u jednom i u drugom slučaju, mi proveravamo tu ispravu, ako nešto treba otkloniti, dopuniti, ispraviti i drugo, pružamo građanima pomoć, da to kasnije bude podobno za upis u katastar. Mi overavamo, dajemo tome potrebnu formu, kako bi ljudi imali kompletnu uslugu i ostvarili svoj prenos prava vlasništva npr. ili uknjižbu nekog drugog prava, naveo je on.
Radno vreme kancelarije notara je radnim danima od 9 do 17 sati.
Foto: Ilustracija