Margarita Berček u praktičnom radu sa „zdravkovcima“ | Foto: OŠ „Zdravko Gložanski“
Margarita Berček u praktičnom radu sa „zdravkovcima“ | Foto: OŠ „Zdravko Gložanski“

Prošlo je tek tri meseca od početka realizacije projekta „Podsticanje demokratske kulture u školama Srbije“, koji podržava Sevet Evrope, a već su vidljivi rezultati u bečejskoj OŠ „Zdravko Gložanski“.

To se i očekivalo, imajući u vidu da su ga „zdravkovci“ interno nazvali „Ispod nas je zemlja, iznad nas nebo – merdevine su u nama“.

-Mi smo oduvek prepoznatljivi po kreativnosti, ali uzmanjem učešća u realizaciji pomenutogm projekta osećaju se vidne promene u stavovima, načinu rada i entuzijazmu kolega. Ohrabruju povratne informacije od učenika, jer ističu da su časovi daleko interesantniji, konstatuje koordinator projekta psihološkinja u školi Margarita Berček.

„Zdravkovci“ su, kao u svemu čega se prihvate, veoma ambiciozno krenuli s realizacijom projekta, čiji je opšti cilj podizanje kvaliteta obrazovanja podsticanjem demokratske kulture u sistemu formalnog obrazovanja primenom antidiskriminatorskih pristupa zasnovanih na standardima i praksi Saveta Evrope.

-Projekat sadrži i niz specifičnih ciljeva, dodaje Margarita Berček. Prvi je, svakako, podizanje razvijenosti i kvaliteta odabranih kompentencija svih relevantnih faktora obrazovno-vaspitnog procesa, nastavnika, učenika i roditelja. Ne smeju se zaboraviti uvođenja inovacija u nastavi, mobilisanje cele škole na rad prema demokratskim principima i senzibilizaciji lokalne zajednice…

Svakoj aktivnosti se pristupa maksimalno ozbiljno | Foto: OŠ „Zdravko Gložanski“
Svakoj aktivnosti se pristupa maksimalno ozbiljno | Foto: OŠ „Zdravko Gložanski“

Rečju, tradicionalnoj nastavi je „odzvonilo“, jer je izgubila smisao u 21. veku. Potrebno je da se nastavnici transformišu, da menjaju svoj način rada. Nastava mora biti interesantnija, motivosanost učenika veća, a epilog treba da bude veće školsko postignuće. Učenici treba da se uče da razmišljaju i kritički posmatraju sebe i svet oko sebe. Roditelji treba da se više angažuju u život škole putem sastanaka, debatovanja i forum teatra. Škola postaje otvorenija obrazovno – vaspitna ustanova.

-Održali smo u minula tri meseca nekoliko aktivnosti, a za brojne smo pripremili plan i program, oročili ih i neke već počeli da sprovodimo, zaključuje Margarita Berček.

Dodali bismo da je, između „mora“ zadataka, raspisan učenički konkurs za tekst himne „Škola za svu decu“, jer se planira da do maja učenici snime spot na tri jezika.

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име