Lokalne samouprave mogu da izdaju samo dozvolu za kretanje građanima za vreme policijskog časa ukoliko je reč o pružanju usluge pomoć u kući, odnosno usluzi socijalne zaštite.

Dozvola od lokalne samouprave se može tražiti i kada je u pitanju pomoć ugovorena između dve osobe, kao i  kod još jedne usluge iz oblasti socijalne zaštite – personalni asistent.

-Takve vrste potvrda počeli smo da izdajemo čim su nam se građani obratili sa molbom za rešavanje te problematike. Nekoliko dana nakon naših internih dokumenata, koji su izdavani u koordinaciji sa Policijskom stanicom Bečej, usledile su konkretne i precizne instrukcije Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja gde se navodi da građani sa ovakvom vrstom potreba mogu da se za izdavanje ovakvih potvrda obrate lokalnoj samoupravi, koja, nakon što Dom zdravlja proveri dokumentaciju, izdaje potvrde i o tome obaveštava Ministarstvo, rekao je portalu MojBečej.rs pomoćnik predsednika opštine Bečej Dane Mandić.

Opština Bečej je do sada izdala više od 100 potvrda koje se, uglavnom, odnose na pružanje nege trećem licu, dok je šest odbijeno kao neosnovano.

-Što se tiče brzine izdavanja, ako na dnevnom nivou imamo veliki broj građana koji dolaze ili nas pozivaju da se informišu oko ove teme, trudimo se da se potvrde izdaju 24 časa od trenutka podnošenja zahteva, kazao je Dane Mandić.

Građani koji imaju potrebu za dozvolom kretanja u policijskom času iz navedenih razloga moraju lično doći do opštinske zgrade, a sa sobom treba da ponesu medicinsku dokumentaciju koja svedoči o osnovanosti zahteva.

Radno vreme opštinske službe je od 8 do 13 sati za predaju zahteva za izdavanje novih potvrda i do 14 sati za preuzimanje potvrda.

Opština Bečej je prošle nedelje započela podelu paketa pomoći svim penzionerima sa teritorije opštine čija penzija ne prelazi 30.000 dinara.

-Dostava paketa na kućne adrese starijih sugrađana započela je proteklog utorka u Bačkom Gradištu, a nastavljena idućeg dana u Bačkom Petrovom Selu, Mileševu, Drljanu, Radičeviću i Poljanici. U Bečeju je dostava paketa na kućne adrese počela u četvrtak i petak, a biće nastavljena tokom ove nedelje, objasnio je Mandić.

Pakete, koji sadrže osnovne prehrambene proizvode i higijenske potrepštine, a za čiju nabavku su obezbeđena sredstva iz budžetske rezerve predsednika opštine Bečej, na kućnu adresu svakog penzionera dostavljaju volonteri Mobilnog tima opštine Bečej sa, kako je naglasio pomoć predsednika opštine Bečej, vidno istaknutim legitimacijama. U akciju podele uključio se i Dragan Tošić, predsednik opštine Bečej koji je obišao pojedine penzionere i uručio im paket pomoći.

Kako smo od našeg sagovornika saznali, vrednost pojedinačnog paketa koji se dostavlja penzionerima iznosi 2.500 dinara, a prema zvaničnim spiskovima PIO fonda – paket pomoći će primiti 5.146 penzionera.

Podela paketa za socijalno ugrožene osobe započinje krajem tekuće nedelje, verovatno u četvrtak.

-Prikupljanje informacija i spiskova je u toku i nakon toga ćemo imati precizne brojke. Ono što je u ovom trenutku važnije svakako jeste činjenica da će se podela paketa socijalno ugroženim građanima odnositi na lica koji su korisnici socijalne novčane pomoći (negde oko 1.000 lica), ali će odlukom predsednika opštine Bečej biti obuhvaćena i lica koja nemaju apsolutno nikakva primanja. Očekujemo da i njih ima više od 1.000 u ovom trenutku, naveo je pomoćnik predsednika opštine Bečej Dane Mandić.

Podsetimo, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, po ovlašćenju predsednice Vlade Republike Srbije Ane Brnabić, tokom vanrednog stanja, u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova izdavaće i kontrolisati izdavanje dozvola za kretanje u vreme policijskog časa.

Kako je to navedeno u obaveštenju, građani kojima je potrebna dozvola za kretanje u vreme policijskog časa, za rešavanje ovog problema, treba da se zahtevom obrate lokalnoj samoupravi i dostave potrebna dokumenta koja potvrđuju razlog za izdavanje ove dozvole. Jedinica lokalne samouprave je dužna da nakon provere dostavlja zahteve Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja koje će, takođe nakon provere, dostaviti Ministarstvu unutrašnjih poslova radi izdavanja dozvole.

Jedinice lokalne samouprave su u obavezi da formalno podnesu obrazložene zahteve za obradu i navedu ako postoji sudska presuda.

Na ovaj način će jedinice lokalne samouprave, u saradnji sa drugim organima lokalne samouprave i udruženjima građana registrovanim na njihovim teritorijama, pribaviti i dostaviti u Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja podatke o osobama koje pružaju usluge pomoći u kući (usluga socijalne zaštite ili je direktno ugovorena pomoć između dve osobe) i usluga socijalne zaštite personalni asistent.

Takođe, jedinice lokalne samouprave, u saradnji sa centrima za socijalni rad sa iste teritorije, u obavezi su da, u slučaju prijema zahteva, obrade i podatke o roditeljima koji konačnom sudskom presudom regulišu viđenje deteta (preuzimanje i vraćanje deteta od jednog roditelja) i treba im dozvola da dete preuzme, odnosno, vrati u terminu određenom sudskom presudom.

Gradonačelnici odnosno predsednici opština odgovorni su za opravdanost potrebe za uslugom odnosno dozvole za kretanje roditelju koji preuzima ili vraća dete u vreme policijskog časa i istinitost dostavljenih podataka, navodi se u obaveštenju.

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име