Saobraćajna kompanija „Bečejprevoz“ ove godine obeležava vredan jubilej – sedam decenija postojanja i uspešnog rada, jer je 24. avgusta 1949. godine Rešenjem Narodnog odbora tadašnjeg bečejskog sreza formirano gradsko saobraćajno preduzeće za prevoz roba i putnika u Bečeju.
Počelo se sa 11 zaposlenih, a od saobraćajnog inventara imali su dve konjske zaprege, polovni traktor s prikolicom i trofejni kamion sa montiranim klupama sa prevoz putnika na relaciji Bečej – Bačko Petrovo Selo i natrag. Danas kompanija zapošljava 200 radnika, flota broji 100 autobusa gradskog, prgradskog i turističkog tipa, koji godišnje prevale oko šest miliona kilometara i bezbedno prevezu oko osam miliona putnika.
Više pažnje o ovoj uspešnoj kompaniji posvetićemo kada bude obeležavanje vrednog jubileja. Sada je u žiži interesovanja njihova najnovija investicija. Reč je o premeštanju autobuske stanice sa sadašnje adrese Danila Kiša 10 u centru grada na novu u Industrijskoj zoni Novosadska ulica bb.

-Trentno je u toku javni uvid u urbanistički projekat buduće autobuske stanice, koji je izradilo zemunsko preduzeće za projektovanje Ka-Sa, a odgovorni projektant je Radoslav Karanović. Investitor je Bečejprevoz, a površina na kojoj će se graditi nova autobuska stanica je nešto preko jednog hektara. Zainteresovani mogu da vide projekat još danas i sutra u kancelariji 51 gradske kuće od 11 do 15 sati i, eventualno, dostave primedbe i sugestije u pisanoj formi, saznali smo od Daniele Doroslovački u ime organizatora javnog uvida Odeljenja za urbanizam, građevinarstvo, komunalne poslove, saobraćaj i inspekcijski nadzor Opštinske uprave.
Urbanističkim projektom predviđena je fazna izgradnja. Prvo će se graditi zgrada autobuske stanice, deset perona s nadstrešnicama i parking za biciklove, a u preostale dve faze ostali prateći objekti, poput magacina, dela za deponovanje starog ulja i guma, prostora za tehnički pregled vozila, perionica, parking za petnaestak autobusa…
-Posle javnog uvida, predstoji davanje potvrde, potom pribavljanje dozvole za izgradnju… Ako ne bude žalbi i pritužbi, procedura traje oko dva meseca, posle čega investitor može da započne izgradnju objekta, dodala je Daniela Doroslovački.
Još je nepoznato kada će se pristupiti preseljenju autobuske stanice, ali nezvanično saznajemo da je izgradnja planirana u ovoj godini. Podsećanja radi, sadašnja autobuska stanica u Bečeju je puštena u rad 1. jula 1981. godine. Bude li sve teklo prema planu, sledi selidba posle punih 38 godina.
Ovo je LUDO !
Pa Becej nije velegrad, da ima lokalnu autobusnu mrezu ili tramvaj !
SVI STE POLUDELI !
Samo zato, da dobijete svozu novaca od onog, ko ce da kupi teren sadasnje stanice !
Bravo na komentaru !!
Bogu iza nogu, bez parkinga za putnička vozila, sa pogledom na fabričke hale i fabrički odpad,sa sve divnim mirisima, lep prvi utisak za sve goste Bečeja. Udaljeno od centra grada, škola, nepraktično.Predviđena stajališta u centru neće biti dobro rešenje naročito po lošem vremenu i za broj putnika, radnika, đaka koji putuju iz centra. Da mi je samo znati ko su arhitekte genijalci koji centar pune bunker prodavnicama i daju ovakva genijalna rešenja za izgled i lokaciju glavne autobuske stanice. Funkcionalnost,praktičnost korišćenja za građane, estetika, odavno zaboravljeni pojmovi sve zarad profita i arhitektonskog nasilja…
Autobuska u budzaku iza Knotove hale? A gde će biti parkinzi za kola i taksije? Autobuske se izmestaju da bi se izmestio autobuski saobracaj iz centra grada, a vi izmestate stanjcu a autobusi ce i dalje ici glavnim ulicama. Znaci nista necete napraviti samo putnicima otezati odlazak i dolazak. Stanica bi trebla biti ili na Petrovoselskom putu, Pionirskoj ili Novosadskoj ali blize centru i na nekoj lepsoj i vecoj lokaciji. Apsurd da je bas Becejprevoz Knotu prodao taj veliki plac gde je hala, a ostao samo parce za radionicu i sad na tom parcencetu hice autobusku. E,strucnjaci saobracajni inzinjeri i kondukteru predsednice.Ti bi bar iz prve ruke trebao znati mnoge si stanice video.
u industrijsku zonu?
a što ne na jezero, na primer? to je još dalje od centra.
genijalci.
brže, bolje, jače.
Izmestiti glavnu gradsku autobusku stanicu u industrisku zonu i to iza proizvodne hale Knotta je jako loše rešenje. Autobuska stanica je prvi susret putnika sa gradom, a ovde će se susresti sa fabričkom halom i industrijskim otpadom.Na lokaciji nema prostora za parking putničkih vozila niti prostor za taxi stajalište. Suština izmeštanja stanica u velikim gradovima jeste izmeštanje autobuskog saobraćaja iz centra grada, ovde kod nas to neće biti slučaj. Autobusi će i dalje saobraćati centralnim ulicama, ali objekta stanice sa šalterom,toaletom, grejanjem, čekaonicom neće biti. Umesto toga predviđeno je obično stajalište. Udaljenost predviđene lokacije od centra grada predstavljaće dodatni problem. Generalno loše rešenje koje će u budućnosti zakomplikovati putovanje svima koji budu putovali. Znamo kako su građani bojkotovali novu autobusku stanicu u Novom Sadu, neće biti čudno ako se to desi i u Bečeju, a korist mogu imati samo prevoznici iz drugih mesta.