Grobno mesto nakon premeštanja
Grobno mesto nakon premeštanja

Javno preduzeće „Komunalac“ Bečej dva puta je izdalo u zakup isto grobno mesto na Velikom katoličkom groblju u Bečeju zbog čega porodica Diane Snopček živi, prema njenim rečima, noćnu moru. Posmrtni ostaci njenog pokojnog očuha premešteni su iz jednog grobnog mesta u drugo bez znanja, pa ni odobrenja, porodice. Da su posmrtni ostaci i spomenik očuhu i suprugu, verovatno preko noći premešteni, saznala je Dianina majka kada je 8. septembra na groblje donela sveže ruže i zatekla prazno mesto. 

Naša sagovornica je u junu 2021. zakupila grobno mesto u bečejskom „Komunalcu“ i na njihov predlog prihvatila je, kako kaže, mesto broj 15, red 1/d u parceli I na Velikom katoličkom groblju.

-Uredno sam sve platila, dobila fiskalni račun i ugovor, a dok su se upisivali podaci u njihove knjige, bila sam prisutna. Iskreno, nije mi na kraj pameti bilo da dvostruko proveravam bilo šta, što se na kraju ispostavila kao najveća greška u mom životu, kaže Diana Snopček.

U istom mesecu našoj sagovornici je prvo preminula baka sa majčine strane, a potom i očuh. Njega je porodica sahranila na pomenutom grobnom mestu. Porodica je u oktobru podigla spomenik, za šta je prethodno dobila odobrenje.

-Početkom novembra 2021. sam dobila telefonski poziv od direktora „Komunalca“, gde mi se saopštava da je došlo do administrativne greške i da je grobno mesto već prethodno prodato. Nisam puno značaja dala ovome, mislila sam da se slične greške dešavaju i lako reše, budući da je ugovorna obaveza sa naše strane u potpunosti ispunjena, tačnije da smo iskoristili grobno mesto i čak spomenik podigli. Međutim, najmorbidnije rešenje mi je ponuđeno, a to je da se posmrtni ostaci premeste na drugo mesto, uz moju saglasnost. Nakon šoka koji je usledio, ja sam im objasnila da takva opcija i svetogrđe ne dolaze u obrzir. Rečeno mi je da će oni pokušati na drugačiji način da reše nastalu situaciju i obećano mi je da ću biti obaveštena o svim daljim dešavanjima, objašnjava Snopček.

Od novembra do januara naredne godine nije bilo nikakvih obaveštenja od preduzeća, pa je naša sagovornica smatrala da je slučaj rešen.

-Početkom ove godine moja majka na svoju kućnu adresu, iako njeni podaci nigde nisu bili navedeni jer sam ja zakupila grobno mesto, dobija pismo od advokata koji je zastupao stranku koja je zakupila isto grobno mesto. U tom pismu se navodi da „Komunalac“ Bečej bez našeg odobrenja ne može ukloniti nadgrobni spomenik, niti bilo šta što smo mi postavili, ali da ona ne prihvata nikakva kompromisna rešenja od „Komunalca“ i da od nas traži da joj se preda grobno mesto. Naš advokat je poslao odgovor da smo imali svu dokumentaciju, a time i pravo da na tom mestu sahranimo mog voljenog očuha. Zamolili smo drugu stranu da se postavi na naše mesto, jer nam se nepunih sedam meseci nakon sahrane spominje iskopavanje i premeštanje našeg člana porodice što je za nas apsolutno neprihvatljivo, navodi Diana Snopček.

Ona dodaje da je u narednom periodu imala nekoliko telefonskih razgovora i jedan sastanak sa direktorom „Komunalca“, gde je ponovo molila, da ukoliko bude bilo kakvog pomaka u slučaju, bude obaveštena, a da ukoliko dođe do suđenja, zahteva da bude umešač.

-Nikakva informacija posle toga nije došla do mene, niti bilo kakav dokument, ističe sagovornica portala MojBečej.rs.

U prepodnevnim satima 8. septembra Diana Snopček na poziv majke, uplakane i potrešene, dolazi na groblje gde zatiče ravnu zemlju umesto spomenika očuhu.

– Radnici „Komunalca“ su ravnodušno i bez objašnjenja samo pokazali gde je grob premešten i gurnuli nam u ruke fotokopije dokumentacije koju je trebalo još u junu da nam pošalju i na osnovu koje smo imali pravo žalbe. Tek tada smo saznali da je postojao sudski postupak između druge stranke i „Komunalca“. Mojoj majci se stanje pogoršalo, te sam je odvezla u hitnu pomoć, priča naša sagovornica.

Činjenica da baš niko od uključenih u ceo proces nije imao ni malo ljudskosti da nas samo obavesti o presudi, ističe Snopčekova, da nismo dobili ni mogućnost prisustvovanju ekshumaciji je krajnje zastrašujuća.

-Smatramo da neko ko je vernik, bilo koje veroispovesti i nacionalnosti, svestan je da ovako nešto ne sme ni u kom slučaju da se uradi protiv volje porodice, da je učinjeno svetogrđe i skrnavljenje spomenika. Moj očuh je ceo život bio vernik i bio je slovačke nacionalnosti. Nije rođen u Bečeju, ali je proveo par godina u ovom gradu i vratio se ovde sa mojom majkom kako bi se skrasili za penzionerske dane. Oni koji su imali priliku da ga upoznaju znaju dobro o kakvom dragom i poštenom čoveku se radi. Želim samo da javnost sazna o ovom uznemirujućem incidentu, jer ne bih sebi mogla oprostiti da se slično sutra ponovi nekome drugom, kaže i dalje u neverici Bečejka.

Redakcija portala MojBečej.rs je povodom ovog slučaja postavila pitanja Javnom preduzeću „Komunalac“ Bečej koje upravlja grobljima.

  1. Kako je moglo da dođe do situacije da je ista parcela na groblju prodata dva puta?
  2. Da li ste kontaktirali porodicu Diane Snopček povodom presude, odnosno, da li je porodica informisana o tome da će se obaviti ekshumacija? Ukoliko jeste, na koji način ste ih obavestili?

Na postavljena pitanja smo dobili sledeći odgovor:-Od 1978. godine pa na ovamo ne postoji precizna evidencija grobnih mesta na katoličkom groblju u Bečeju, te je došlo do administrativne greške, ali, to grobno mesto prethodno je bilo prazno. Moramo da vam napomenemo da je ovo izolovan slučaj, kao i da se ovako nešto do sada nikada nije dogodilo. Kao što smo vam već napisali gore u tekstu, evidencija grobnih mesta vodi se u knjigama koje su zastarele i gde podaci nisu jasni jer od 1978. godine na ovamo nemamo precizne informacije. Uložićemo sve napore da se ovakvi slučajevi više ne ponove. U toku je postupak utvrđivanja pojedinačne odgovornosti u preduzeću. Posmrtni ostaci sahranjenog mogu se iskopati i preneti na drugo groblje, po prethodno pribavljenom odobrenju opštinskog nadležnog organa i odobrenju organa nadležnog za poslove sanitarne inspekcije, ako je na drugom groblju obezbeđeno grobno mesto za sahranu. Nećemo dozvoliti da se ovakvi propusti ikada više dogode. Pokrenuli smo postupak utvrđivanja pojedinačne odgovornosti, nakon čega će biti sankcionisani oni koji su učinili ove propuste i naneli bol ovoj bečejskoj porodici, stoji u odgovoru iz komunalnog preduzeća.

Ovakav slučaj, koliko je nama poznato, nije zabeležen na ovim prostorima. Postavlja se pitanje i šta će nadležni učiniti da ubuduće do ovakvih i sličnih, pa slobodno možemo reći, skandaloznih situacija, ne dođe.

2 KOMENTARA

  1. Zbog „administrativne greške“!!!
    MOMENTALNI OTKAZ ZA ODGOVORNO LICE I ODŠTETA PORODICI ZA NANETU DUŠEVNU BOL ZA OVO SKRNAVLJENJE!!!

  2. Ako je tačno da od 1978. godine ne postoji precizna evidencija grobnica na Velikom katoličom groblju kako onda Komunalcu uvek uspeva vrlo tačno odrediti cenu zakupa grobnih mesta, uvek zna broj pokopanih u grobnicu, a tek to zna koliko godina nije plaćen zakup! Nešto tu nije baš kako treba…

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име