Dekan Učiteljskog fakulteta Danimir Mandić kaže da je Digitalni svet logičan sled i prelaz između predškolskog predmeta Od igračke do računara, do informatike koja se uči od petog do osmog razreda.
Kako kaže, ideja je da se deca nauče gde se koriste digitalni uređaj i kakva je njihova uloga u savremenom društvu.
– Važno je da znaju i šta znači bezbedno korišćenje uređaja sa zdravstvenog aspekta, kada ono može da naruši zdravlje ali i same opšte bezbednosti, šta smeju i šta ne bi smeli da ostavljaju na internetu. Treće je kako da uče i međusobno komuniciraju, i kako da se obezbedi interakcija dece u procesu sticanja novih znanja, rekao je on za Tanjug.
Po njegovim rečima, deca treba da znaju da adresu nikada ne smeju da ostavljaju na internetu, da govore gde su im roditelji, kad idu na odmor ili kakvog su imovinskog stanja. Važno je i da se vidi koliko vremena mogu da kroste mobilne, kompjutere, da gledaju TV i da znaju štetne posledice dugog sedenja kraj računara.
– Želja je i da deca nauče elemente algoritamskog mišljenja da povezuju stvari i prave korake kako one koje svakodnevnih od izlaska iz kuće, prelaska ulice do izbora najkraćeg puta do ulaska u školu, kaže on.
Kao važno je ocenio i to što će učitelji u narednih 10 meseci u svakom od 17 školskih uprava imati jednu osobu kojoj će moći da se obrate za pomoć u realizaciji predmeta. Prema njegovim rečima, svaka učionica ima računar i video bim i sva deca će moći sve da isprobaju i uz pomoć mobilnih i smart uređaja pokrenu neke od aplikacija.
Mandić je podsetio da će đaci već u drugom razredu učiti kako da koriste digitalne uređaje u likovnom, mužičkom, za traženje određenih klipova i posete virtualnim muzejima.
Direktor Fondacije „Petlja” i član Radne grupe za izradu nastavnog programa za predmet Digitalni svet Nebojša Vasiljević kaže da je posle iskustva sa epidemijom korone, završnicom školske godine i pripremom za novu, potpuno jasno koliko će digitalni svet biti prisutan kod dece još od najmlađeg uzrasta i da zato o tome treba da čuju nešto i u školi.
Prvaci će se najpre upoznati sa pojmom digitalnih uređaja sa kojima se većina već susretala, počev od televizora, tableta, računara, mobilnih telefona, a sve to biće sistematizovano, pojmovno objašnjeno i povezano sa njihovim iskustvima.
– Deci su od prvog razreda već ponuđeni i digitalni udžbenici tako da će se obraditi i korišćenje digitalnih udžbenika i to je ono od čega se počinje, rekao je on za Tanjug i dodao da novi predmet ne podrazumeva da deca idu u računarske kabinete ili da moraju da nose u školu neki uređaj.
I Vasiljević kaže da je za decu važno pitanje bezbednosti, suštinska stvar je povući paralelu između situacija u stvarnosti i onih na internetu, počev od primera kada se detetu objašnjava da ne treba da razgovara sa osobama koje je ne poznaje i da isto važi i na internetu.
Najvažnije je objasniti da važe slična pravila, samo na drugačiji način, da to nije bezbedan svet iako sede kod kuće i da ti kontakti mogu da budu jednako opasni. Tu će se deci skrenuti pažnja kome treba da se jave i na koje brojeve telefona u slučaju neprijatih situacija.
Izvor: Tanjug, RTV