Odbornici Skupštine opštine Bečej, njih 27, glasalo je za Odluku o angažovanju eksterne revizije završnog računa opštine Bečej za 2013. godinu. Dvadeset četvrtoj sednici lokalnog parlamenta prisustvovalo je 30, od ukupno 36, odbornika, a na dnevnom redu našla se jedna tačka, budući da su minulog puta sa dnevnog reda skinuti predlozi odluka koji se tiču završnog računa, jer nisu sadržali revizorsku proveru. S obzirom na to da najveća potiska opština nije u programu Državne revizorske institucije za ovu godinu, lokalna samouprava morala je, da bi se ispoštovali propisi, da angažuje eksternu reviziju, a o toj se odluci bečejski parlament danas izjašnjavao.
Na sve to predsednik Odborničke grupe Demokratske stranke Slobodan Zlokolica izneo je niz primedbi, kako je rekao, proceduralnog i materijalnog karaktera, te je zahtevao da se ova odluka povuče sa dnevnog reda. – Mogući predlagači, prema poslovniku, jesu predsednik opštine, opštinsko veće, radna tela i odbornička grupa. u predlogu odluke koji smo dobili potpisana su četiri lica, a to su Ksenija Gložanski, Dubravka Kovačev, Zoran Kovač i Đorđe Popov, a oni su deo službi. Ovom predlogu nedostaje i mišljenje lokalnog odbora za budžet i finansije, jer se radi o izvršenju budžeta, obrazložio je svoj zahtev Slobodan Zlokolica. On je kazao i da o ovom pitanju skupština nije nadležna da raspravlja.
– Ne znam zašto se sada određene proceduralne greške opet prebacuju skupštini. Sad će skupština da stavlja pečat da je 18. juna donela odluku da se radi eksterna revizija. Ne postoji pravni osnov za tako nešto. Skupština o završnom računu raspravlja tako što ga dobije u celosti, a u tom završnom računu se između ostalog nalazi i revizija, rekao je Zlokolica i istakao da usluga eksterne revizije završnog računa jeste planirana za april, odnosno da se nalazi u Planu javnih nabavki za 2014.
– To sve govori da ni predsednik opštine, zamenica predsednika opštine, ni opštinsko veće ne znaju da to postoji u planu, a oni su potpisnici toga. U tom planu javnih nabavki koji su oni usvojili, a ne znaju za to, stoje okvirni datumi, rekao je prvi čovek DS. Potom su se za skupštinskom govornicom našli i predsednik opštine Vuk Radojević i njegova zamenica Tamara Ivanišević koji su, pozivajući se na član 92. Zakona o budžetskom sistemu, rekli da lokalni parlament jeste nadležan za angažovanje eksterne revizije u ovom slučaju. Na reči Slobodana Zlokolica odgovorio je predsednik opštine rekavši da su Gložanski, Kovačev, Kovač i Popov jesu potpisali obrazloženje, a da je on potpisao predlog odluke. Radojević je naveo da je i ranije bilo donošenja odluka koje su stupale na snagu odmah po objavljivanju. Prvi čovek opštine okarakterisao je, pritom, i istupanje šefa DS u lokalnom parlamentu i to kao demagoško i politikantsko.
Zamenica predsednika opštine dodala je za govornicom da je od nadležnih službi Opštinsko veće gotovo mesec dana unazad tražilo izveštaje o završnom računu opštine, o čemu, kako je istakla, mogu da posvedoče i zapisnici sa sednica lokalne vlade. Proceduralne greške u slučaju završnog računa za 2013. nastale su zbog toga što se žurilo da se ispoštuje zakonski rok za njegovo usvajanje pred skupštinom, a taj je dokument pred njima, kako je objašnjeno, bio 12. juna.
Predsednik opštine je podsetio i na to da će biti pokrenuti postupak o utvrđivanju odgovornosti u vezi sa slučajem završnog računa.
Podsetimo, prema zakonu o budžetskom sistemu lokalni organ uprave nadležan za finansije priprema nacrt odluke o završnom računu budžeta lokalne vlasti i dostavlja ga nadležnom izvršnom organu lokalne vlasti, a tu je rok 15. maj. što se još obaveza lokalnih vlasti oko završnog računa tiče, do 15. juna lokalni organ uprave nadležan za finansije podnosi Upravi za trezor odluku o završnom računu budžeta lokalne vlasti usvojenu od strane skupštine lokalne vlasti i podnosi izveštaj o izvršenju budžeta lokalne vlasti.