Otvaranje novog pogona grupacije Knot privuklo je pažnju šire javnosti, ne samo zbog toga što su tom prilikom u Bečeju bili najviši zvaničnici Republike i Pokrajine, nego zbog toga podataka koje su izneli čelni ljudi grupacije iz Nemačke, Mađarske i Srbije.
-Kada smo se naš domaćin Dragan Knežev i ja decembra 2003. godine dogovorili o saradnji i osnivanju zajedničke firme „Knot Autofleks Jug“ sa sedištem u Bečeju, uz saglasnost vlasnika Grupacije Valentina Knota, početno ulaganje iznosilo je 540.000 dolara u srazmeri 51:49 procenata u našu korist, podseća Šandor Has Sabo, suvlasnik bečejske firme i vlasnik najveće fabrike iz ove Grupacije u mađarskom gradu Kečkemetu. Cilj osnivanja zajedničke firme bio je prodaja proizvoda na tržištu u Srbiji i osnivanje proizvodnje manjeg obima s namerom da se u budućnosti zaposli ukupno 50 radnika.
Domaći ulagač, „Motorflels Remont“ vlasnika Dragana Kneževa, uložio je proizvodnu halu od oko 1.000 metara kvadratnih, a „Autofleks Knot“ opremu za proizvodnju blatobrana od pocinkovanog lima.
-Već u startu, 2004. godine, postignuti su zavidni proizvodni rezultati, pa je priča dobila sasvim drugačiji tok. Naredne godine proizvodnja se proširila na izradu rukavaca za nekočione osovine, a onda je osvojena proizvodnja kompletnih nekočionih osovina i sva proizvodnja ovog artikla preselila se u Srbiju.
Kako je u međuvremenu sopstvenim razvojem pokrenuta proizvodnja šasija za prikolice, bečejska firma je zaokružio proizvodni program, a obim proizvodnje i prodaje je uvećavan. Sve je postalo ozbiljnije kad je 2011. godine kupljen pogon Livnice sivog liva u Čoki. Devastirana i sa zastarelom tehnologijom investicija nije mnogo obećavala, ali vizionarsko rukovođenje je demantovalo skeptike.
Livnica je obnovljena i pokrenuta je proizvodnja za potrebe Knot grupacije. Sa autohtonom firmom „Motorfleks Remont“, Gropacija Knot u Srbiji je investirala ukupno 15,5 miliona evra, (1,2 u „Motorflels Remont“, ćetiri miliona evra u Livnicu i, čak, 10,3 miliona evra u „Knot Autofleks Jug“), što je uvećalo broj radnika na ukupno 570, (u matičnoj firmi 71, livnici 154 i zajedničkoj firmi 345), a epilog je promet od ukupno 33,47 miliona evra – prvoj 2,3, drugoj 6,67 i trećoj 24,5 miliona evra. U ukupnom prometu uvoz učestvuje sa svega 29 procenata, a izvoz sa 82 odsto. Kad je reč o izvozu, proizvodi iz bečejske firme prisutni su na tržištu, čak, 22 zemlje: Belgije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Grčke, Danske, Izraela, Mađarske, Makedonije, Norveške, Poljske, Rusije, SAD, Slovačke, Slovenije, Turske, Finske, Francuske, Holandije, Hrvatske, Crne Gore, Švedske i Španije.
-Naša priča se razlikuje od uobičajenog investiranja iz inostranstva. Gospodin Šandor Has Sabo i ja smo u početku imali skromne ciljeve, ali smo već prve godine zajedničkog rada shvatili da imamo predznanje i iskustvo, pa su se brzo selile proizvodnje iz Mađarske u Srbiju i time se povećavao broj zaposlenih. Nije taj put bio lak kako to izgleda iz sadašnjeg ugla gledanja. Morali smo da se dokažemo prvo stranim pertnerima, onda bankama, pa kupcima, da se vidi da smo poslovni, da održavamo kvalitet, da isporučujemo potrebne količine i da održavamo proizvodnju, rekao nam je Dragan Knežev.
Da bi obim proizvodnje i broj zaposlenih rastao, bilo je neophodno proširiti proizvodni prostor. Najsvežija investicija je, uslovno rečeno, nametnuta. Proizvodni kapaciteti su lane uvećali prodaju za 34 odsto, a narudžbine kupaca su i dalje pristizale.
-Pored 4.300 kvadratnih metara „Motorfleks Remonta“ u Bečeju, 5.500 kvadrata Livnice u Čoki, postojećih 10.000 kvadrata proizvodnog prostora „Autoflels Knot Jug“ je uvećano s 9.500 kvadrata kupljene proizvodne hale u sastavu nekadašnje Holding kompanije FADIP u bečejskoj Industrijskoj zoni. Sve je bilo, slično kao u Čoki, devastirano, ali smo za sedam meseci uspeli da je privedemo nameni i sada je „lepotica“ čitave Grupacije. Uložili smo 1,3 miliona evra i zaposlili 150 radnika, a u bližoj budućnosti planiramo da primimo još pedesetak radnika. Najbitnije u svemu je da smo postigli poverenje stranih partnera, zadovoljno zaključuje generalni direktor Grupacije Knot u Srbiji Dragan Knežev.
Pre najnovije investicije, 2015. godine je u čokanskoj Livnici uvedena HWS linija za livenje i time je povećan godišnji kapacitet livenja sa tri na osam hiljada tona. Lane je za potrebe Knot Autofleks Jug uvedeno farbanje kataforezom, to je tehnologija zaštite delova osovina u skladu s najvišim standardima kvaliteta i ekologije.
Knotove lepotice
Grupacija Knot sa sedištem u nemačkom gradu Egstatu obuhvata 27 firmi u Nemačkoj, ali i Mađarskoj, Poljskoj, Rumuniji, Slovačkoj i Srbiji. Vlasnik Valentin Knot posetio je letos Bečej u vreme održavanja tradicionalne manifestacije „Porodični dani“ i uverio se u ispravnost proširenja firme u Srbiji. Na otvaranju novog pogona prisustvovao je direktor Maksimilijan Knot koji je, između stalog, primetio:
-Imamo fabrike u šest država, ali ove tri u Srbiji su, bez sumnje, najlepše. Novootvorena fabrika je Knotova lepotica. Tajna našeg uspeha je u tome da nismo postavljali naše direktore, već su na čelo firmi lokalni menadžeri, jer oni najbolje poznaju situaciju u svojoj sredini i snose odgovornost za svoj rad, pojasnio je sistem rada i rukođenja u Grupaciji Maksimilijan Knot.
Svaka čast Dragane…a tebi Vlasto po stoti put pitanje, može li i jedan tekst da prođe bez politike, odnosno naglašavanja prisustva najviših zvaničnika Republike i Pokrajine prilikom otvaranja pogona, koji ni prstom nisu mrdnuli bar u ovom projektu, a da ne govorim o našem kondukteru koji je glumio čirak u pozadini. Dosta više kićenja tuđim perjem. Draganu Kneževu i sinu želim svu sreću, zdravlje i još poslovnih uspeha. Što se tiče ovih uvlakača iz Opštine, želim da im što pre vidim leđa jer su NESPOSOBNI.
Kao radnik mogu reci da sam u neku ruku zadovoljan novonastalom situacijom u firmi, ne tako veliko ali blago povecanje same satnice govori o tome da se gleda i na nas, radnike. Posla stvarno ima, i svako ko je voljan i ko nije mamin i tatin mezimac moze bez problema da izdrzi radni dan u firmi. Samo napred!